A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6
Vágólapra másolva!
A teljes nevén Spyker D12 Peking-to-Parist még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a sportkocsijairól elhíresült holland gyártó. Azóta száz rendelés érkezett a hobbiterepjáróra, amelynek gyártását 2009-ben meg is kezdik.
Vágólapra másolva!

Tavaly még a csőd szélén állt a Spyker, de azóta sikerült összeszedniük magukat és most már első szabadidő-autójuk megjelentetésén dolgoznak. Az autó külseje állítólag nem változik meg, így ugyanúgy egy felpuffadt Maseratira hasonlít majd elölről, mint amikor két éve láttuk. A tanulmány motorházteteje alatt még a Volkswagen Phaeton W12-es motorja dolgozott 500 lóerős teljesítménnyel, a szériaváltozatba azonban valószínűbb, hogy egy feltöltött amerikai V8-as kerül majd. Ha az új motor hasonlóan erős lesz, akkor valószínűleg a D12-re megadott 296 km/órás csúcssebesség, és ötmásodperces gyorsulási érték is marad, csak a név változik majd D8-ra. A műszaki fejlesztésekben a Lotus segíti a Spykert.

Az autó 186 ezer fontos áron (kb. 60 millió forint) kerül majd forgalomba, így könnyen lehet, hogy a világ legdrágább terepjárója lesz. Évi 30-40 darab a tervezett gyártási mennyiség, a fő piac valószínűleg a Közel-Kelet lesz. A Spykereket ezentúl egyébként már nem kézzel szerelik össze a hollandiai Zeewoldban, mert átálltak a futószalagos gyártásra.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!