A 8-as sorozattal a BMW-nek az a problémája, hogy a jelenlegi piaci helyzet egyáltalán nem garantálja, hogy kifizetődő lenne elkészíteni és legyártani az autót. Az Automotive News jelentése szerint a haszon mindössze 1,3 százalékos lehetett volna, ezért nem éri meg a bajoroknak a befektetést. Azért is meglepő a bejelentés, mert pár hónappal ezelőtt még arról adhattunk hírt, hogy a BMW híres M-divízióját bízták meg az elkészítésével. Az autónak az Aston Martin Rapide-dal, a Lamborghini Estoque-kal, a Mercedes-Benz CLS-sel és a Porsche Panamerával kellett volna versengenie, így nemsokára ez a négy autó egy egész szegmenst tudhat majd magáénak.
Az is közrejátszott a döntésben, hogy a CS szériaváltozata csak évekkel riválisai után, legkorábban 2011-ben, de lehet, hogy csak 2012-ben érkezhetett volna meg a piacra. Norbert Reithofer vezérigazgató azt mondta, a 8-as sorozat helyett inkább Efficient Dynamics-programjukra koncentrálnak majd, és egy új városi autóra, ami teljesen elektromos változatban is elérhető lesz.