A modell premierjét januárban, a Detroiti Autószalonon tartják, de a BMW már néhány héttel a leleplezés előtt minden részletet elárult az újdonságáról. Az új Z4-es mind külsőleg, mind a lemezek alatt alaposan átalakult, a vonalai sokkal letisztultabbak és elegánsabbak lettek, de a leglényegesebb változtatás, hogy eltűnt a hagyományos vászontető. Helyette kupé-kabrióként hódít tovább a Z4, amelynek teteje 20 másodperc alatt tűnik el a csomagtartóban.
Az európai motorkínálat kezdetben három benzinesből áll, amelynek jelölései szintén újjak és hasonlóak az X6-osnál bevezetett kódnevekhez. A belépőszintet a Z4 sDrive23i jelenti majd egy 2,5 literes, 204 lovas sorhatos motorral, e fölött a Z4 sDrive30i lesz egy háromliteres, 258 lóerős motorral. A csúcsváltozatot a duplaturbós 3,5 literes sDrive35i jelenti majd 306 lóerővel. Ezzel a motorral a Z4 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra manuális váltóval, ám ha valaki megrendeli az opciós, 7 sebességes, duplakuplungos automatát, még ezen is javíthat egy tizedet. Tekintse meg mozgás közben is az új Z4-est!