Az új, AJ-V6D Gen III S névre hallgató dízelmotor a legfejlettebb gázolajos a brit cég történetében, kétlépcsős turbófeltöltője hasonló a BMW rendszeréhez, de a világon elsőként a britek egy V6-os motorhoz illesztették hozzá. Kétféle teljesítménnyel készül, az erősebb 271, a gyengébb 237 lóerős, így jelentős a fejlődés az eddig használt 207 lóerős, 2,7-es motorhoz képest. Az erősebbik 600 Nm, a gyengébb 506 Nm nyomatékkal rendelkezik 1500-as fordulatszámtól, ami szintén felülmúlja a régi 2,7-es 440 Nm-es értékét.
Az erősebb motorral 5,9 másodpercig tart a százas sprint, ami 0,3 másodperccel jobb, mint amit a 4,2-es V8-as benzinessel tud a Jaguar XF. Végsebességet csak az elektronika korlátozza 250 km/órára. A gyengébb sem lassú, 6,7 másodperc kell neki a százas sprinthez, végsebessége 241 km/óra. Mindkét teljesítménnyel szerény, 6,8 literes fogyasztást ígér a gyár, és a széndioxid-kibocsátása is csak 179 gramm kilométerenként az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványokat is teljesítő erőforrásoknak. Az erősebb motorhoz szériában jár majd a 20 colos könnyűfém felni és a diszkrét hátsó szárny, a hatfokozatú ZF automatikus váltó azonban a 237 lóerősnél is alaptartozék lesz.