Az ötlet Dale Vince, az Ecotricity alapítójának fejéből pattant ki és már meg is kezdték a munkát egy csoport műszaki szakemberrel és tervezővel. Ígéretük szerint a munkafolyamat után nem marad majd olyan alkatrész a kocsin, amelyhez ne nyúlnának hozzá és kinézete is teljesen megváltozhat. Ennek ellenére magáról a technológiáról és arról, hogy pontosan hogyan képzelik el a kocsi meghajtását még nem nyilatkoztak a készítők.
Jelenleg a fejlesztés korai szakaszában tartanak, az Exige-üket teljesen kibelezték és alvázát meghosszabbították, hogy elférjen benne mind a 96 elem, amely elméletileg a meghajtásról gondoskodik majd. Jelenleg a váltórendszer és más, nagyobb méretű alkatrészek tervezésénél tartanak. A kocsi feltehetően az új aerodinamikus karosszéria számos légbeömlőjén beáramló levegő hasznosításával töltené fel az akkumulátort, amely a fejlesztők reményei szerint legalább 160 km/órás sebességhez lenne elég. Emellett hasonlóan ambiciózus módon négy másodperc körüli 0-100 km/órás időt szeretnének elérni. Bár még nem tudunk pontos részleteket a kocsi hajtásláncáról, de Vince már pár hónapon belül be szeretné mutatni a kocsi prototípusát.