Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
2010-re érkezik a Volvo S60 új generációja, amely nem csupán formailag, de műszakilag is számos újdonságot tartogat. A modellhez készült tanulmány is, amelyet majd 2009 januárjában, Detroitban mutatnak be, Külsejében folytatja az XC60-nal elkezdett formai irányvonalat, de sokkal dinamikusabb és izgalmasabb a karosszériája. A tanulmányon nincs például B-oszlop, a paralelogramma alakú hátsó ajtók pedig gombnyomásra elcsúsznak és el is fordulnak, a vállas övvonalba pedig hullámot terveztek.
Az autó kupészerű kiképzése egyébként teljes mértékben megfelel a mai trendnek, hiszen egyre több gyártó rejti sportos és dinamikus formák mögé egy ötszemélyes autó minden kényelmét és szolgáltatását. A Volvo nem csupán a formára utazik, hiszen az alkalmazott technológia is figyelemre méltó a géposztályban.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A hagyományos formák, mint például a jellegzetes alakú, de immár lezárható hűtőrács mellett az új generációs S60 olyan részleteket is felvonultat, mint a kedvezőbb légellenállási tulajdonságok érdekében, menet közben változó állású diffúzor, vagy a teljes alsó borítás.
Ami a motort illeti, a Volvo egy kicsi, de erős blokkot szán belépőmotornak az S60-ba, és a tanulmányba is ezt tették. Az 1,6 literes GTDi benzinmotor közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltővel 180 lóerőt teljesít, míg fogyasztása hatfokozatú, duplakuplungos PowerShift váltóval és a start & stop rendszerrel állítólag csupán öt liter lesz 100 kilométerenként, szén-dioxid kibocsátása pedig 119 gramm kilométerenként. A motor más Volvo típusokban 2009 második felében jelenik meg.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A Volvo az új S60-nál is különös figyelmet szentelt az ergonómiának és a biztonságnak. Ennek megfelelően például a műszerfal és a középkonzol kijelzőit egyforma magasságban alakították ki, így a vezető szeme könnyebben és hamarabb megtalálja azokat.
A műszerfalban helyet kapott az információkat a szélvédőre kivetítő berendezés, a hűtőrácsban és a visszapillantóban elhelyezett radarok pedig az autó elé kilépő gyalogost érzékelik, a rendszer pedig szükség esetén vészfékezéssel igyekszik elkerülni a balesetet (Collision Warning with Full Auto Brake and pedestrian detection).
"A célunk, hogy ez az új technológia 20 km/óra sebesség alatt segítsen megelőzni a gyalogosgázolásokat. Ha az autó ennél gyorsabban halad, akkor a cél, hogy a sebességet az ütközés pillanatáig a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük. Az esetek többségben körülbelül 75 százalékkal tudjuk csökkenteni az ütközési erőhatást" - mondta Thomas Broberg, a Volvo Cars biztonsági szakértője.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
Ez a technológia nagyon előnyös a ráfutásos balesetek során is. Ilyen esetekben a rendszer akár teljesen meg is akadályozhatja az ütközést, ha a két jármű közötti sebességkülönbség kisebb, mint 25 km/óra, összehasonlításképp az XC60 City Safety rendszer csak 15 km/órás különbségnél akadályozza meg az ütközést. Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés figyelmezteti, és egy villogó fény is megjelenik a szélvédőre vetítve. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre, és a rendszer elkerülhetetlennek ítéli meg az ütközést, automatikusan a teljes fékerővel működésbe hozza fékrendszert.
Tovább fejlődött a távolságtartó tempomat is, amit már dugóban is lehet használni.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A fényszórókban található világítótestek két apró, egymás mellett vitorlázó viking hosszúhajót formáznak - az egyik hajó szolgáltatja a tompított, a másik pedig a távolsági fényt. Éjszakai vezetéskor a rejtett, felfelé néző nagy teljesítményű LED-ek által kibocsátott fényt a hajók duzzadó vitorlái irányítják előre.
A Volvo korábban megállapodást kötött az Orrefors svéd üveggyártóval, az S60 középkonzoljára szánt kristályüveg elem megtervezésére és legyártására. Ez a műszerfaltól az első ülések támlájáig húzódik, és eldugott fényforrások segítségével, enyhe derengéssel különleges hangulatot képes varázsolni az utastérbe. Bár a lágyan ívelő kristályüveg rendkívül látványosnak ígérkezik, a sorozatgyártású változatban már nem találkozhatunk a teljes középkonzolt beborító panellel. Az üveg alkatrészen kívül valószínűleg a 20 colos felnik, és a csúszó-elforduló hátsó ajtók sem jutnak el a 2009 végén induló sorozatgyártásig.