Mike Kimberley, az idén hatvan éves Lotus vezérigazgatója az Elise óta a legnagyobb mérföldkőnek nevezte az Evorát a londoni bemutatón, ami jogos, ha azt vesszük, hogy a cég eddigi palettája, az Elise, az Exige, és az Europa mind-mind azonos konstrukción alapulnak. Az Evora már külső méreteiben is jelentős eltérést mutat, hiszen 434 centis hossza 56-tal, 185 centis szélessége pedig 14-gyel múlja felül az Elise hasonló adatát. 122 centis magassága nem nevezhető soknak, de 10 centivel így is magasabb az Elise-nél.
Az eddigi modellek inkább versenypályára valók voltak - még a komfortosabbra hangolt Europa is -, az Evoránál azonban a mindennapi használhatóságot is szem előtt tartották. Ennek legszembetűnőbb jele, hogy négy személy szállítására alkalmas az utastér, hátul alacsony felnőttek vagy gyerekek utazhatnak kényelemben. A kényelmet szolgálják a többi Lotushoz képest 65 mm-rel megemelt első ülések, a nagyobb, és szélesebbre nyíló ajtók, valamint az alacsonyabb és keskenyebb küszöbök is. Létezik majd kétüléses változat is, amiben a csomagtér jóval nagyobb lesz.
Könnyű és rendkívül merev alumínium vázat terveztek a kocsinak, a hozzá kapcsolódó, gyűrődőzónás orr-részt pedig úgy tervezték meg, hogy egy esetleges frontális ütközésnél csak ez az egység sérüljön, így alacsonyabbak lesznek a javítási költségek.
Még több gyári fotó a galériában. Kattitnson a képre!
Az Evora mozgatását egy alaposan átdolgozott 3,5 literes, V6-os Toyota motorra bízták, ami az új kipufogó-rendszernek és vezérlő-elektronikának köszönhetően jobban pörgethető, és a gázadásra is gyorsabban reagál, mint a Toyotákban. A 280 lóerős, 342 Nm nyomatékú motornak meg se kottyan az 1350 kg-os tömeg, és bár pontos adatok még nincsenek, valószínűleg 5 másodperc alatt éri majd el a 100 km/órát, és 260 km/óra lesz a végsebessége a kocsinak. Természetesen a hátsó kerekeket hajtja a motor egy hatfokozatú manuális Toyota-váltó közbeiktatásával, később rövidebb áttételű sebességváltó is rendelhető lesz.
Elöl 350 mm, hátul 332 mm átmérűjű AP Racing-fékek lassítják az autót, a perforált tárcsák elöl 18, hátul 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött bújnak meg. A Lotus a Bosch-sal közösen hangolta a blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, és a menetstabilizálót, így biztosak lehetünk benne, hogy támogatják a sportos vezetési stílust.
Komoly menetteljesítményei ellenére a beltérből a luxus sem hiányzik, műanyaggal alig találkozunk, sokkal inkább a bőr és az alumínium a meghatározó burkolóanyag. A kormány alja lapított, ahogy az mostanában divat, az érintőképernyős multimédia-rendszer az Alpine fejlesztése.
Évi kétezer darab készül majd kézi összeszereléssel az Evorából, az első példányokat 2009 első felében szállítják ki a vásárlóknak. Később kabrió és egy erősebb változat megjelenése is várható.
Még több gyári fotó a galériában. Kattitnson a képre!