A gyártó a Volkswagen-Red Bull Baja Race Touareg TDI Trophy Truckkal Észak-Amerikában a modern dízelmotorokat és az utcai Touareget szeretné népszerűsíteni.
A verseny-Touareg külső megjelenésében nagyrészt hasonlít az utcai modellhez, de a műanyag burkolat itt egy teljesen átalakított, buggyra emlékeztető, csővázas versenygépet rejt, ami nem azonos a Dakar-ralikon indított Race Touareg 2-vel. Váza acélcsövekből és alumíniumelemekből épül fel. Ebbe az erős, de könnyű szerkezetbe építették be az AUDI Q7-ből már ismert, de a különleges megterhelés miatt jelentősen átdolgozott V12-es dízelmotort.
A hátsó tengely elé épített kétturbós, 5,5 literes erőforrás 550 lóerő és 850Nm maximális nyomaték leadásra képes. Ez a hatalmas erő egy hatfokozatú, Xtrac szekvenciális váltón keresztül jut majd el a hátsó kerekekhez. Nagy hangsúlyt helyeztek a mérnökök a futómű kialakítására is a várható extrém körülmények miatt. Az első kerekek fefüggesztésére kettős keresztlengőkaros szerkezetet alkalmaztak, amely 64 centiméteres rugóútat tesz lehetővé. Hátul az oldalsó óriási rugós tagok mellett a hosszanti lengőkarok dolgoznak majd, amelyek együtt 76 centiméteres függőleges elmozdulási lehetőséget biztosítanak majd a kerekeknek. A 2562 kilós versenygép tankja 240 literes.
A Volkswagen ezzel az autóval szeretné teljesíteni az amerikai, SCORE elnevezésű off-road bajnokságot, amelyben korábban csak V8-as benzinesek töltöttek be meghatározó szerepet.