A britek állítása szerint a kocsival új zászlóshajóját készíti a BMW, amelybe gyakorlatilag az összes új technológiáját bevetheti, kezdve a hajtáslánctól, a karosszérián át az elektromos kütyükig. Az autó nevében található "ED" a BMW Efficient Dynamics programjának rövidítése, amely azt jelenti, hogy a kocsiban a gyártó legújabb fogyasztás- és káros anyag kibocsátás-csökkentő technológiái kapnak helyet.
A jelenlegi tervek szerint a Z10-es limitált szériaként fog megjelenni, ami nem is meglepő, ugyanis a BMW-nél eredetileg csak egy egyszerű tanulmánynak szánták a kocsit, csakhogy időközben Münchenben lemondtak arról a tervükről, hogy elkészítsék az Audi R8 V10-es középmotoros riválisát. Ráadásul a korábban bemutatott CS-tanulmányból is azért nem készítik el az új 8-as sorozatot, mert jobban akarnak koncentrálni az Efficient Dynamics programjukba, amelynek eredményei tökéletesen bemutathatóak lennének a Z10 ED-ben.
A mai elvárásoknak megfelelően a BMW-nél természetesen a teljesítmény mellett azt is hangsúlyozták mennyire környezetbarát lesz az ő autójuk a többi hasonló sportmodellhez képest. Céljaik közt szerepel, hogy a nagy mennyiségű szénszálas elemet felhasználó öko-sportautó súlya ne haladja meg az 1400 kilogrammot és ennek elérésével azt a Technik divíziót bízták meg, amely korábban a 3-as sorozat alapján elkészítette a Z1-et és az M5 alapján pedig a Z8-at. Bár még nem tudni, a kocsi milyen motort használ majd, de annyit tudni, hogy a németek minél kisebb méretű turbós erőforrásokat szeretnének használni.