A szervezők bejelentése alapján a 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma, a halál oka egyelőre ismeretlen.
A Yamahával versenyző Terry a második szakaszon 197 km megtétele után értesítette a szervezőket arról, hogy kifogyott az üzemanyaga, de beszerzett valamennyit az egyik versenytársától. Később megpróbált vele két alkalommal is műholdas kapcsolatba lépni a szervezőbizottság, mindkétszer sikertelenül. A kommunikációs rendszerben valamilyen hiba lehetett, a párizsi központ ugyanis már 4-én este értesítést kapott arról, hogy működésbe lépett a motoros műholdas vészjeladó rendszere, a helyi szervezők azonban erről csak 5-én reggel szereztek tudomást.
Többek között erről beszélt Étienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója is, aki a haláleset kapcsán még megjegyezte: jól ismerte Terryt és csapatát, az év során többször is találkoztak. Azután, hogy a helyi szervezők értesültek a segélykérésről, egy autót küldtek a feltételezett helyszínre, és az argentin polgári védelem is a bajba jutott motoros felkutatására indult. Mivel a keresés eredménytelenül zárult, a csendőrség is bekapcsolódott az akcióba, végül helyi idő szerint hajnali két óra után megtalálták a szerencsétlenül járt motorost.
"Nagyon nehezen megközelíthető, növényzettel sűrűn benőtt helyen feküdt, a motorja mintegy tizenöt méterre volt tőle. A sisakját levette és behúzódott az árnyékba, ahol valameddig nyilván ellátta magát, mivel vizet és élelmet is találtak mellette" - közölte az egyik szervező. A halál okának kiderítésére rendőrségi vizsgálat indult.
Pascal Terry tragédiájával 52-re emelkedett a halálos áldozatok száma a Dakar-rali 1979 óta íródó történetében.
Az eddigi áldozatok: 1981: Egy olasz újságíró és a FIAT-csapat három szerelője vesztette életét Algériában. 1982: Egy kamion elütötte Maliban Ursula Zentsch francia újságírót. Bert Oosterhuis holland motoros baleset következtében vesztette életét. Meghalt Maliban egy kisfiú, aki az utcán játszott, amikor elütötte egy gépkocsi. 1983: Egy autó elütötte Jean-Noe:l Pineau francia motorost. 1984: Egy Range Rover terepjáró elgázolt egy asszonyt és gyermekét Burkina Fasóban. 1985.: Egy autó Nigerben elütött egy nőt, Mauritániában helikopterbalesetben halt meg egy utas. 1986: Kaneko Jaszuo japán motoros Franciaországban járt szerencsétlenül. Maliban lezuhant egy helikopter, amelyen Thierry Sabine, a Dakar megálmodója mellett még négyen voltak. Giampaolo Marinoni olasz motoros 48 órával a verseny befejezése után belehalt a zárószakaszon elszenvedett sérüléseibe. 1987: Henri Mourent, a viadal egyik orvosát elgázolta egy szervizautó Kiffa közelében. 1988: Kees Van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros halt meg. Maliban egy kislányt, Mauritániában pedig egy anyát a gyermekével ütöttek el. 1990: Kal Salmiden finn újságíró halt meg balesetben. 1991: Gerillák Maliban lelőtték Charles Cabanne francia kamionost. Egy szervizkamion felborult és ketten meghaltak. 1992: A francia Gilles Lalay, az 1989-es motoros győztes összeütközött a viadal egyik mentőautójával és életét vesztette. 1994: Egy bukás után meghalt az 59 éves belga motoros, Michel Sansen. Szenegálban egy szervizautó elgázolt egy kisfiút. 1996: Laurent Gueguen francia kamionos aknára futott. A 24 éves spanyol Tomás Urpí végzetét az okozta, hogy felborult az autójával. Guineában elgázoltak egy kislányt. 1997: Jean-Pierre Leduc francia motoros egy bukás következtében vesztette életét. 1998: Maliban egy versenyautó és egy taxi ütközött össze: négyen haltak meg. 2001: Franciaországban, Maontauban közelében egy helyi autós vesztette életét, miután karambolozott az egyik versenyautóval. Daniel Vergnes autós Mauritániában közlekedési baleset áldozata lett. 2003: Bruno Cauvy francia navigátor autója felborult Líbiában, Daniel Nebot pilóta sértetlenül megúszta a balesetet. 2005: A spanyol José Manuel Perez a mauritániai Zuirát és Tísit közötti, hetedik szakaszon bukott, és belehalt hastáji sérüléseibe. Fabrizio Meoni, aki 2001-ben és 2002-ben is megnyerte a viadalt, az Atar és Kiffa közötti szakaszon bukott, és megállt a szíve. 2006: Az ausztrál Andy Caldecott Nuáksot és Kiffa között vesztette életét. Január 13-án egy autó gázolt halálra egy gyereket, egy nappal később pedig egy kamion egy másikat. 2007: Er Rasidia és Uarzazate között a dél-afrikai Elmer Symons vesztette életét. Az utolsó előtti szakaszon a francia Eric Aubijoux szívrohamban halt meg. 2009: Pascal Terry a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon eltűnt, holttestét csak három nappal később találták meg. |