A ForTwo elektromos változata nem hibrid lesz, tehát egyáltalán nem kap se benzin-, se dízelmotort csak egy lítium-ionos akkumulátort és egy elektromotort. Prototípusait már egy éve tesztelik Londonban, és a visszajelzések a Smart szerint igen kedvezőek. A szériagyártás 2009 végén indulhat meg, és 2010-től lehet majd megvásárolni az autókat.
A közeli debütálás ellenére az ígéretes minikről egyelőre keveset tudni. Még azt sem árulták el a Daimlernél, hogy várhatóan mekkora lesz egy feltöltéssel hatótávolságuk. Azt azonban tudni lehet, hogy a cég az utóbbi időben több akkumulátorgyártóban is részesedést vásárolt, és több olasz és német várossal megállapodtak a kocsi teszteléséről. Ennek értelmében Berlin, Róma, Milánó és Pisa is ingyenes példányokat kap majd az elektromos Smartokból, és ezeken a helyeken korábban megkezdődik az autók gyorsabb töltéséhez szükséges infrastruktúra kialakítása is.
A gazdasági világválság ellenére a takarékos ForTwo eladásai 2008 novembere és decembere közt még nőttek is. Ha pedig tényleg megjelenik 2010-ben az elektromos ForTwo, azzal a Smart nagy előnyre tehet szert a rivális Toyotával szemben, amelynek elektromos iQ-ját csak 2012-ben mutatják be.