Annak ellenére, hogy mindkét jármű szinte egyszerre kerül piacra Robertson, aki a Rolls-Royce vezérigazgatója is volt, azt is elárulta, hogy míg a 7-es sorozat csak úgynevezett "enyhe hibrid" lesz, addig az X6 akár pusztán elektromos motorját használva is képes lesz haladni. Jelenleg mindkét modell prototípusát megtekinthetik a Detroiti Autószalon látogatói.
A 7-es sorozat ActiveHybrid verziójában egy 4,4 literes ikerturbós nyolchengeres motor üzemel, amely önagában 400 lóerős és 610 Nm-es nyomatékot képes előállítani. Ehhez kapcsoltak a BMW mérnökei egy 20 lóerős, 155 Nm-es nyomatékú elektromos motort, amely szerintük 15 százalékkal javítja majd az autó fogyasztását. A kis erőmű lehetővé teszi a nagyobb motor számára, hogy üres sebességfokozatban való gurulás vagy fékezés során leálljon, míg az továbbra is árammal látná el az alkatrészeket. Emellett a modell energiát nyerne fékerő-visszaforgató rendszeréből is.
A kategorizálhatatlan X6 Sport Activity Vehicle már teljes hibrid hajtásláncot kap, bár ennek elektromos motorjáról egyelőre kevesebbet tudni. A BMW mindenesetre merészen azt ígéri, fogyasztása 20 százalékkal lesz jobb, mint a többi, hozzá hasonló V8-asé.