A Detroitban leleplezett tanulmányban egy kétliteres, 180 lóerős, és 350 Nm-es nyomatékú dízelmotor található, amelyet keresztirányban helyeztek el az ülések mögött, és a hátsó kerekeket hajtja. A tengelyterhelés 45 és 55 százalékos, a hátsó tengely javára. Számos karosszériaelem alumíniumból készült, ezért a Bluesport mindössze 1,2 tonnás, és 6,6 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára felgyorsulni, végsebessége pedig 226 km/óra. Ezen számok ismeretében még jobban hangzik a Volkswagen azon kijelentése, hogy átlagfogyasztása 4,3 literes, de megfelelő körülmények közt akár 3,9 literes fogyasztást is képes produkálni. Az ötven literes tankkal felszerelt Bluesport, a VW szerint elméletileg akár 1126 kilométert is képes lehet egy feltöltéssel megtenni.
Emellett a Volkswagen Blue TDI technológiájának köszönhetően a kocsi emissziós mutatói is elég alacsonyak, mindössze 113 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, és már teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat is. A hatfokozatú DSG-váltóval ellátott BlueSport jó fogyasztásához az is hozzájárul, hogy automatikus elindító és leállító, valamint fékerő-visszaforgató rendszerrel is fel lett szerelve. A Lotus Elise ellenfelének szánt kocsi kicsivel rövidebb, mint négy méter, orrában 112, hátuljában további 70 liternyi csomag fér el, ami a Volkswagen szerint elég egy hétvégi úthoz.
A kocsi 2003 óta a harmadik Volkswagen roadster-tanulmány, amelyet piacra dobott a német cég, és állítólag ennek van a legnagyobb lehetősége arra, hogy szériagyártásba kerüljön.