Alacsony fogyasztásra optimalizált DRIVe változatban eddig a C30, S40 és V50 modellek voltak elérhetőek, s míg ezeket egy automatikus leállító és elindító technológia hozzáadásával továbbfejlesztették, elkészült a V70, S80, XC60 és az XC70 hasonló verziója is. A hét autó közül öt egy 1,6 literes dízelmotorral lesz felszerelve, míg az elsőkerékhajtású XC60 és XC70 egy 2,4 literes dízel erőforrást kapnak. A Volvo szerint legkisebb DRIVe modellek fogyasztása mindössze 4 liter, károsanyag-kibocsátásuk pedig 107 g/km körüli lesz (a C30 fogyasztását 3,9 literesre, CO2 kibocsátását 104 g/km-esre becsülik).
A gazdasági válság közepén is kissé furcsának hat, hogy Volvo két legnagyobb autója, a V70 és S80 is megkapta a mindössze 110 lóerős 1,6 literes dízelmotort, amellyel - gyár ígérete szerint - mindössze 4,9 liter lesz az átlagfogyasztás. Arról azonban nem adtak hírt, hogy mennyi idő alatt gyorsul 100 km/órára a két modell és a végsebességet is homály fedi.
Speciális felniket és gumiabroncsokat is kapnak a DRIVe Volvók
Minden DRIVe modell egy hagyományos hatfokozatú manuális váltót kap és úgy módosították őket, hogy a lehető legjobb legyen légellenállásuk. A takarékos Volvók árát egyelőre még nem tudni, a forgalmazás idén nyáron kezdődik.