Ha zöld utat kap a piaci bevezetés, akkor az i MiEV az első olyan elektromos jármű lehet az európai piacon, amely a kerekeibe épített elektromos motorokkal rendelkezik. Az autó, amely mellett az i MiEV Sport Air nyitott tanulmány is bemutatkozik Genfben, három elektromos motorral rendelkezik, ebből kettő kerékagymotor, és a két első kereket hajtja, a harmadik pedig a hátsó tengelyt hajtja, míg a kocsi akkumulátorai a padlóban kaptak helyet.
Az Európának szánt i MiEV szélesebb és hosszabb is japán társánál, amelyet a szigetországban idén nyáron biztosan piacra dobnak. A belpiacos verzió összteljesítménye 46 kW, és 160 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Lítium-ionos akkumulátorait nyolc óra alatt lehet feltölteni hagyományos konnektorból, de már fejlesztik a gyorstöltőt is, amivel 80 százalékos töltöttséget lehetne elérni 35 perc alatt.
A kisautó sikerét biztosíthatja, hogy a Mitsubishi már alá is írt egy szerződést a francia Peugeot-Citroën duóval arról, hogy 2011-ig már évi tízezer i MiEV-t adjanak el nekik. Jelenleg Európában is tesztelik a környezetbarát kisautókat. Miután az elmúlt hónapok során Európa-szerte számos közműszolgáltató és energiatermelő cég, helyi és regionális önkormányzatok, nagy flottaüzemeltetők, infrastrukturális partnerek és beszállítók tekintették meg és próbálták ki a járművet, az i MiEV tesztje egy 12 autóból álló flotta helyi tesztjével folytatódott.
A Mitsubishi Motors Europe jelöli majd ki azokat az importőröket, amelyek segítségével jobban felmérhető az elektromos járművek - különösen az i MiEV - piaci potenciálja az öreg kontinensen. A teszt Spanyolországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban kezdődik, de 2009 során a többi európai piacra is sor kerül.