Az első Iosis tanulmányt 2005-ben mutatták be, abból lett a Mondeo, a második, 2006-ban debütált Iosis X koncepcióautó pedig Kugaként lett sorozatgyártású modell.
A Genfben bemutatott iosisMAX buszlimuzin továbbviszi a Fordnál ma alkalmazott, domborított lemezekből, trapéz alakú és szögletes formákból alakított Kinetic formanyelvet. De különleges megoldásokból sincs hiány, ilyen a motorháztető és a hátsó ajtók különleges, hátra billenő nyitásmódja. Mivel B-oszlop sincs, ez utóbbi kifejezetten kényelmessé teszi a pakolást, vagy akár a beszállást felnőttek és gyerekek részére egyaránt. A csomagtérfedél is inkább előre billen, mint nyílik, a hátsó szélvédő önmagában, vagy az ajtóval együtt is mozgatható. Extra könnyű anyagból készültek a kagylósított ülések, és mivel filigrán kivitelűek, tágassá és levegőssé teszik a futurisztikus belteret.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
Praktikus részletei ellenére az Iosis Max agresszív és sportos vonalvezetése meglehetősen izgalmas elemeket vonultat fel. Ilyen például a szigorúra szabott orr résznél induló tetővonal, amely az autó hátuljára érve lehúzódik a csomagtartó felé, a tetőt pedig csupán egyetlen szárnyra hasonlító elem képviseli az egybefüggő üvegtető közepén. A B-oszlop nélküli karosszéria, a diódás lámpák, a hatalmas alufelnik, a panoráma szélvédő, és az agresszív első légbeömlők valószínűleg nem maradnak meg a C-Max szériaváltozatán, amit Európa mellett egyébként az Egyesült Államok piacán is megjelentet majd a Ford.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
A tanulmány a 2010-re szériaéretté váló 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses EcoBoost benzinmotort kapta meg 180 lóerős teljesítménnyel, dupla kuplungos Powershift váltóval, és a szintén jövőre gyártásba kerülő start & stop rendszernek köszönhetően viszonylag alacsony károsanyag-kibocsátással.