Az első, még Wartburg-motoros sportautóját a hetvenes években tervezte a Melkus, a 73 lóerős RS1000 mindössze 101 példányban épült. Az új RS2000 2006 óta tartó tervezése során most is az egyediség, a könnyű és alacsony kialakítás és természetesen a semmivel össze nem téveszthető formavilág megvalósítása volt a cél. A modell így részleteiben hű maradt az elődhöz: a felfelé nyíló sirályszárny ajtók mellett kerek hátsó lámpákat és a hetvenes években tervezett modelléhez hasonló sziluettet kapott.
Bár a német gyártó még nem tette közzé, hogy milyen forrásból szerzi be az RS2000 motorjait, az alapmotor valószínűleg egy 1,8 literes, turbófeltöltős, 150-200 lóerős erőforrás lesz, de az 1000 kilogramm alatti sportkocsit meg lehet majd rendelni egy erősebb, 300 lóerő körüli motorral is.
A Melkus mérnökei a motort a padlólemez hátsó-középső traktusába szerelik, az orr-részbe pedig a hűtés, a klíma, az akkumulátor kerül. A beltérben minimális luxusra sem lehet számítani, ám a kagylóülésben ülő utasokat bukókeret védi majd.
A Melkus szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon mutatja be az RS2000-et, amelyből évente mindössze 25 darabot építenének, minden darabot gondosan, kézzel összeszerelve. Aki az egyedi, kisszériás német sportautóra vágyik, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ugyanis a modell vételára 100 ezer euró, 30 millió forint körül alakul majd.