Mióta tavaly év végén a BMW megszüntette a régi Z4 M-et is hajtó legendás, 3,2 literes, soros, hathengeres motorjának gyártását, megkezdődött a találgatás, mi kerülhet az új Z4 M-be. A brit iMotor értesülései szerint a várakozás hiábavaló, ugyanis a bajorok az autó elkészítése ellen döntöttek. A magazin egy meg nem nevezett forrásra hivatkozik, aki azt is elmagyarázta, hogy a szintén drágán elkészíthető, nagy fogyasztású és környezetszennyező X5 M és X6 M elkészítésének még a gazdasági válság előtt adtak zöld jelzést, a Z4 M-ről viszont már a válság alatt kellett dönteni. Emellett fontos tényező lehetett az is, hogy a BMW egyre bővülő kínálatában már valóban nem biztos, hogy nagy kereslet lenne a Z4 M-re, mivel túl sok hasonló autója van a bajoroknak és csak más típusoktól venné el a vásárlókat. Az alap-Z4 a legerősebb, 306 lóerős motorjával így is 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Ezt az autót még erősebbé tenni már azt jelentené, hogy a kocsi olyan modellekkel versenyezne a vásárlókért, mint például az M3 kabrió.
Azért nem hagyja érintetlenül az M-divízió az Z4-et, M Sport néven a 135i-hez hasonlóan egy kis tuningcsomagot dobnak majd piacra, amely feszesebbre hangolt felfüggesztést, karosszéria-módosításokat és nagyobb könnyűfém felniket tartalmaz.