A Porsche első sorozatgyártású modellje a 356 volt, amelyet 1948-ban kezdett gyártani Ausztriában. A messze 1000 kilogramm alatti kétüléses kisautó mindössze 40 lóerős volt, és a gyár most úgy gondolja, ismét volna igény az azóta már klasszikussá vált modell méltó utódjára.
Már aligha fokozható, de főleg egyre nehezebben kezelhető az 500 lóerős, ikerturbós motorszörnyek teljesítménye, és a Porsche szerint talán nem mindenki a nagy teljesítményszint miatt választaná a német gyár valamelyik modelljét.
A gyártók sorra mondanak le a nagy lökettérfogatú erőforrásokról, így a Porsche részéről is logikus volna egy hasonló lépés. Ráadásul házon belül akadna platform egy kisteljesítményű autó alapjához, hiszen a Volkswagen már elkészítette a Bluesport roadster tanulmányt, amelyet Detroitban be is mutatott. Ráadásul, ha a közös alapra épülő Porsche teljesítményben nem volna ellenfele annak a modellnek, amelyet a Volkswagen tervez, mindkét cég számára gazdaságilag előnyös volna a platform használata.
A Porsche egyelőre nem tette közzé, hogy maradna-e a bokszer erőforrásnál, vagy a Volkswagen meglehetősen kiterjedt palettájáról választana valamilyen négyhengeres, turbós erőforrást. Mindenesetre valószínűleg sikeres volna egy könnyű, nem túl nagy teljesítményű, így megfizethető és alacsonyabb környezeti terhelést jelentő modell, amelyen a Porsche logó díszelegne.