Az Audi 1999-ben dobta piacra az A2-t, amely a szupermini kategória prémium vonalát képviselte. 2005-ben azután a viszonylag csekély érdeklődés miatt, gazdasági okokból kivonta a kínálatból a modellt. Ám az azóta változott a helyzet, a versenytársak kínálata, az átalakuló autózási szokások, valamint nem elhanyagolható módon, a benzinárak emelkedése miatt úgy tűnik, az Audinak mégis szüksége van egy városi autóra.
Az A3 alá pozícionált modell valószínűleg a 2007-ben Tokióban bemutatott A1 tanulmány formai elemeiből építkezik majd. Az A1 Metroproject névre hallgató tanulmány motorházteteje alatt egy 110 kilowatt - 150 lóerő - teljesítményű 1,4 literes, TFSI motor lapult, S-tronic duplakuplungos váltóval. A benzinmotorral az első kerekeket hajtotta, a plusz 200 newtonméter nyomatékot szolgáltató, 41 lóerő teljesítményű elektromos motor pedig a hátsó tengelyen kapott helyet. Ha nem is a teljes hajtásláncot, de a hátsó tengelyre épített villanymotort hasznosítja majd valószínűleg a gyár az A2 esetében.
Az Audi A1 tanulmányra fog leginkább hasonlítani az új A2-es
Valószínű, hogy az Audi a már meglévő választékból illeszt erőforrást új modelljéhez, így nem kizárt, hogy háromhengeres benzines és dízel erőforrás is lesz a palettán, egyéb részletekben pedig a Volkswagen kisautójával, a Polóval osztozik majd.
Az Audi A2-vel kapcsolatos terveiről korábban mi is beszámoltunk, ám az információkat Michael Dick az Audi R&D vezetője az Autocar magazin kérdésére most megerősítette. A modellt a cég főhadiszállásán, Ingolstadtban, Németországban fejlesztik, és a Volkswagen által tavaly bemutatott Up! tanulmány padlólemezére épül majd. A közös platform a Skodának és a Seatnak túl drága, ám az Audi, amelynek modelljei nem csupán minőségben, de árban is a prémium kategóriát képviselik, kényelmes kiindulási alapot biztosíthat az új A2-höz.
A modell formailag a hagyományos csapott hátú vonalat képviseli, és ötajtós kivitelben készül, ám csak nevében emlékeztet majd az éppen a formái, akkor forradalminak számító alumínium elemei így viszonylag magas ára sokat kritizált elődmodellre.
Mivel az Up! tanulmány padlólemeze még nem áll készen a sorozatgyártása, és az elektromos hajtáson is akad fejlesztenivaló, az A2 bemutatkozására 2014 előtt nem érdemes számítani.