A legutóbbi három alkalommal Loeb volt a leggyorsabb Cipruson. Újabb győzelme a félszázadik lenne
Több mint egy évtizede rendeztek utoljára vegyes talajú versenyt, még 1996-ban, San Remoban. Cipruson visszatér ez a fajta rendezési mód, a pénteki gyorsaságikat aszfalton, a szombatiakat és a vasárnapiakat murván jelölték ki. Van azonban egy nagy különbség a korábbiakhoz képest: míg régen mindig az adott útfelülethez illő futómű, fék és gumi volt az autókon, ezúttal - a költségek csökkentésére hivatkozva - mindhárom napon a murvás szettel szerelik majd a kocsikat. A pilóták is kíváncsian várják, hogy milyen lesz majd élesben a kemény keverékű murvagumikkal és a kis fékekkel aszfalton menni, a legtöbben éppen ezért többnapos tesztet iktattak be a verseny előttre.
A legutóbbi három Ciprus Ralit Loeb nyerte, akinek eleinte nagyon tetszett a lebonyolítási mód, egészen addig, míg meg nem tudta, hogy az egész versenyt murvagumikon kell teljesíteni. Taktikája mindenesetre egyértelmű: első nap minél nagyobb előnyt kell összeszednie, hogy kitartson szombatra és vasárnapra, amikor a francia - amennyiben az élen áll - hátrányban lesz első rajtpozíciója miatt. Csapattársa, Sordo még csak egyszer indult itt, de sokat segíthet neki, hogy navigátora már többször is versenyzett a szigeten, még Sainz oldalán. A C4 WRC-k új köntösben pompáznak majd, a csapatot Citroën Racing névre keresztelték, és az autókon megjelent a cég új emblémája is.
Hirvonen alapos teszteléssel készült a futamra. Vajon lesz-e részéről taktikázás? Norvégiában alaposan ráfázott vele
A Ford intenzív munkával töltötte a norvég futam óta eltelt időt, egy igen hosszú szardíniai tesztet iktattak be. Hirvonen és Latvala összesen 1250 km-en át próbálgatták az autók beállításait, aszfalton és murván is. Mindkét versenyző azon a véleményen van, hogy a minél kevesebb csúszkálással járó vezetési stílus lesz a nyerő. A Stobart Ford ezúttal Wilson - Henning Solberg párosításban áll rajthoz, de Focus WRC-ben ül majd Al Quassimi, illetve a visszatérő Munchi's csapat színeiben Villagra is.
A hazai futamán remekül szereplő Petter Solberg új gárdája egyre erősebbnek tűnik, és a Citroën is segítő kezet nyújtott a norvég exvilágbajnoknak. A 2001-es építésű Xsara WRC-be egy vadonatúj motor, illetve új lengéscsillapítók kerültek a franciák jóvoltából. A réginek tűnő, de három aktív differenciálművel rendelkező autó igazán ütőképes lehet a nehéz körülmények között, mindenesetre Solbergnek nagyratörő tervei vannak. Az autó egyelőre marad, bár már felreppentek a hírek egy C4 WRC érkezéséről is.
Solberg felfrissített technikával és óriási elszántsággal érkezik a szigetre. A dobogó közelébe könnyen eljuthat, felférni rá viszont nagyon nehéz lesz
Mindössze 35 tagú a nevezési lista, pedig a tucatnyi WRC mellett a PWRC és a JWRC mezőny is rajthoz áll, mindkét sorozat idei második állomásához ér. A szériások közt nagy meccs várható a S2000-res és az N-es autók között, utóbbiakat erősíti a tavaly már próbálkozó magyar Mayer/Tagai páros is egy Subaru Imprezával. A juniorok között csupán három nevező akadt, így aki célba ér, biztos dobogós.
A verseny csütörtök este indul az ünnepélyes rajtceremóniával, pénteken - amely ismét 13-ára esik - hat aszfaltos gyorsaságit teljesít a mezőny.
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 20 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | 14 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 12 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC '08 | 10 |
5. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | 6 |
6. | Atkinson/Prevot | Citroën C4 WRC | 4 |
7. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | 4 |
8. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 3 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 32 |
2. | BP Ford Abu Dabhi Rally Team | 22 |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 16 |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 8 |
A világbanokság állása, PWRC:
1. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 10 |
2. | Brynildsen/Giraudet | Mitsubishi Lancer Evo IX | 8 |
3. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 6 |
A világbanokság állása, JWRC:
1. | Burkart/Kolbach | Suzuki Swift S1600 | 10 |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 8 |
3. | Bertolotti/Celestini | Suzuki Swift S1600 | 6 |