Villagra egész évben a hazai futamra készült. Legjobb eredménye eddig egy hatodik hely, ezzel most is elégedett lenne
2009-ben összesen két Európán kívüli futamot rendeznek (a másik majd ősszel, Ausztráliában lesz), a nagy távolsággal járó anyagi és logisztikai megpróbáltatásokat elég kevesen vállalták. A négy gyári és négy félgyári (Stobart Ford illetve Citroën Junior Team) egységen kívül csupán Petter Solberg, és a helyi ász, Villagra indulnak a királykategóriában.
A Citroën csapatnál mindenki mosolyog és optimista, hiszen a világbajnok a favorit: idén eddig négyből négy versenyen nyert, ráadásul Argentínában az utóbbi négy esztendőben ő volt a legjobb. Előtte pedig Carlos Sainz győzött utoljára, aki szintén Citroënt hajtott akkoriban. A 2009-es fejlesztésű C4 WRC három hete, Portugáliában debütált, és a pilóták egyértelmű előrelépésnek értékelik a fejlesztéseket. Loeb véleménye szerint ha jó volt az autó a portugáliai pályákon, Argentínában is jó lesz, mivel eléggé hasonlóak a körülmények. Az akklimatizálódást már az előző hétvégén megkezdte a csapat, Buenos Airesben 50000 néző előtt tartottak bemutatót egy lezárt közúti szakaszon.
Sordo tavaly a dobogón végzett. Erre idén is minden esélye megvan, ám meg kell küzdenie a fordosokkal, no meg Petter Solberggel
A Fordnál a viszonylag halvány évkezdet ellenére optimisták. Hirvonen tavaly vezető helyről esett ki, a sebessége tehát megvan. És még mindig csak 10 ponttal van lemaradva Loebtől, így a francia kiesése esetén azonnal egalizálhatná az összetettbeli különbséget. Latvala az elmúlt futamon bemutatott mutatványa után (17-szer fordult át a Focus WRC a tetején, és 150 méter után is csak egy fa állította meg a roncsot a szakadék előtt) kapott egy utolsó esélyt a vezetőségtől. Vele szemben mindössze annyi az elvárás, hogy a negyedik helyre hozza be a kocsit, lehetőleg egy darabban. A finn egyébként túltette magát az esésen, már a verseny utáni hétfőn a csapat vendégeit autóztatta - természetesen egy másik WRC-vel. A fiatal pilóta nem tart attól, hogy félne majd az autóban a verseny alatt.
A Stobart Ford ezúttal Matthew Wilsont és Henning Solberget indítja, míg a második számú Citroën csapat Ogierrel és Rautenbach-hal áll fel. Petter Solberg az idén eddig jól bevált Xsara WRC-vel indul, és szeretne legalább egy, de inkább két pilótát megelőzni a top négy közül. Autója szerényebb képességeit az eső, sár, köd tehetik esetleg kisebb hátránnyá, legalábbis a norvég ebben bízik. Villagra hazai környezetben áll rajthoz, egy 2008-as Focus WRC-vel. A helyismeret sokat jelenthet számára, de nagyon össze kell szednie magát, ha pontot akar szerezni.ű
Furcsa: ezúttal nem lesz a mezőnyben Subaru WRC. Gyári csapat már nincs, a privátok pedig kihagyják a drága utazást
A verseny már csütörtök este megkezdődik a szuperspeciállal, amely mindegyik nap végén szerepel a programban. A fanatikus közönség minden valószínűség szerint idén is milliós létszámban lepi el a Cordoba környéki pályákat, ahogy ez a korábbi esztendőkben is volt.
A távolság miatt sokan jelölték meg az argentin futamot mínuszolandóként a PWRC és a JWRC mezőnyéből is. Előbbibek közül Araujo és Sandell sem indul az élmenők közül, viszont ott lesz a magyar Mayer/Tagai páros, akik már tavaly is indultak ugyanitt. JWRC-ben Ciprushoz hasonlóan mindössze három páros indul, Burkart, Kosciuszko, vagy Bettega lesz a győztes.
A szuperspeciált csütörtök este tartják, a pénteki program pedig helyi idő szerint 7:45-kor kezdődik. Az időeltolódás 5 óra Magyarországhoz képest.
A világbajnokság állása, pilóták:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 40 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | 30 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 23 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 14 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC '08 | 14 |
6. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | 8 |
7. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | 6 |
8. | Atkinson/Prevot | Citroën C4 WRC | 4 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 64 |
2. | BP Ford Abu Dhabi Rally Team | 40 |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 27 |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 11 |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 7 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23 |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 20 |
3. | Brynildsen/Giraudet | Mitsubishi Lancer Evo IX | 14 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 18 |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 18 |
3. | Burkart/Kolbach | Suzuki Swift S1600 | 16 |