A BMW a New York-i Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek X5 és X6 M modelljét, a sportos szabadidő-autókról a premier előtt érkezett meg a hivatalos sajtóanyag. Az ok a szokásos, hétvégén kiszivárgott néhány rossz minőségű kép, Münchenben pedig úgy gondolták, kár tovább titkolózni, inkább nyilvánosságra hozták a hivatalos adatokat.
A legnagyobb újdonság, hogy a motorháztetők alá az X6-ban bemutatott, 4,4 literes duplaturbós V8-as került, amelynek csúcsteljesítménye az M-ben 408-ról 555 lóerőre nőtt 6000-es percenkénti fordulatszámnál. Ehhez 680 Nm-es nyomaték társul 1500 és 5650-es fordulat között, a méretes SUV-k tehát jóval erősebbek az ötliteres, 507 lóerős, 520 Nm-es V10-essel szerelt M5-re és M6-ra.
A bajor gyár nem is tehet mást, mint hogy az új motort hamarosan ezekbe a modellekbe is beszereli, a hamarosan esedékes ráncfelvarrás során elsimítják a különbségeket. Az M modellek történetében először hatfokozatú, hagyományos automatikus sebességváltót kapcsoltak a motorhoz, a váltás a kormányra szerelt fülecskékkel is lehetséges.
A BMW X5 M galéria a képre kattintva nyílik
Az X5 és X6 M is megtartotta az xDrive összkerékhajtási rendszert, bár a programozást kicsit átvariálták, hogy több erő jusson a hátsó kerekekre, és az X6-ban bemutatott aktív hátsó differenciálművet (DPC) is a nagyobb terheléshez igazították. Mindkét modell 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebességük elektronikusan limitált 250 km/óra, az opcionális M Driver's csomag megrendelésével azonban ez 275-re ugrik.
A BMW X6 M galéria a képre kattintva nyílik
A BMW M-részlegének mérnökei javítottak a felfüggesztéseken, a kormányzáson és a fékeken, előre és hátra is nagyobb tárcsák kerültek. A külső változások szokásosnak mondhatók, mindkét modell új karosszériacsomagot kapott agresszívebb kinézetű első és hátsó lökhárítókkal, küszöbökkel, duplán dupla kipufogóvégekkel és 20 colos felnikkel. Bentről nem hiányozhatnak az M logós bőrülések és a sportkormány sem.