1997 óta fut az utakon a Saab 9-5 aktuális generációja, egy-két ráncfelvarráson átesett ugyan a limuzin, de alapjaihoz még nem nyúltak. Úgy volt, hogy már tavaly bemutatkozik a teljesen tervezett modell, de a Saab anyagi gondjai és a frissített 9-3 bemutatása miatt csúszott a premier. Még idén, várhatóan az őszi Frankfurti Autószalonon tartják a nagy leleplezést, az álcázott prototípusok már róják köreiket a Nürburgringen.
Ugyanaz az elsőkerékhajtású Epsilon II platform kerül az új 9-5 alá, melyre az Opel Insignia is épül, a Saab mérnökei azonban tíz centivel megnyújtják a tengelytávot. Feszesebb felfüggesztéseket, új kormányművet és elektronikát is kap a svéd modell, hogy jelentősen különbözzön az Insigniától, teljes hossza valamivel öt méter feletti lesz.
A motorpalettán több ismert GM-es egység tűnik majd fel, de természetesen készül bioüzemanyagos kivitel is. 350 lóerős, 3,6 literes turbós V6-os benzines kerülhet az összkerékhajtású csúcsmodellbe, de a jövőben szó lehet egy hibrid bemutatásáról is. Minden bizonnyal az Opel rüsselsheimi üzemében készül majd az új 9-5, frankfurti debütálása után jövő év elején kerülhet a szalonokba az Aero X tanulmány formavilágából is építkező svéd limuzin.