Spitzmüllerék ott folytatták, ahol abbahagyták, sorozatban hat futamot nyertek itthon
Négy, magyar viszonyok közt hosszú szakasz maradt vasárnapra. Spici 25,7 másodperces előnnyel rajtolhatott el reggel, ennek kellett kitartania a hátralévő 78,8 versenykilométeren. A 25,7 a pályán elért eredmények alapján még 15,7 volt a szombati szakaszok után, ám Herczigék és Borsiék a parc fermé felé vezető úton elhagyták az útvonalat, ezért időbüntetést kaptak.
Az első hosszú szakaszon Herczig volt a leggyorsabb, Spici és Érdi előtt. A vezető helyeken nem történt változás, viszont Hideg nagyon megközelítette Asit, hátrányát négy másodpercre dolgozta le. Szíjj váltóhiba miatt esett ki az A8-as kategória második helyéről. A rövidebb, ám igen defektveszélyes gyorsaságin szintén nem történt helycsere, Herczig ismét faragott valamicskét hátrányából. A szervizben a legtöbben már beletörődtek helyezésükbe, a sorrenden leginkább már csak vezetői, vagy műszaki hiba változtathatott volna.
S1600-ban idén is a sárga szín a nyerő. Az első rendszámok meglétét is szigorúan ellenőrizték a verseny alatt
A 27,4 kilométeres rész ismétlésén Érdi érte el a legjobb időt, ismét jelezve, hogy a jövőben nagyon komolyan kell számolni velük. Borsi kiesett, így a hatodik helynél hátrébb lévők egyet feljebb léphettek. Hankóék balesetet szenvedtek, a navigátor, Tóth megsérült, a mentők látták el. A záró szakaszt Hercig nyerte, ám maradt a második helyen, így Spiciék vihetik haza a trófeát. Érdiék bejöttek a harmadik helyre, ez a három csapat nagyon komoly csatát vívhat a következő versenyeken. Asi lett a negyedik, maga mögött tudta tartani az A8 legjobbját, Hideget, illetve idén is megvédte a magyar N-es mezőny becsületét, mert a szlovákiai Béres Józsefnél is gyorsabb tudott lenni. A S1600-os értékelésben Ollé Sándor volt a legjobb, megszokott sárga színű Suzukijával. Ezen a gyorsaságin is történt sajnos baleset, Tobak Zoltánék estek be, a mezőny utánuk rajtoló része etapként teljesítette a távot.
Az izgalmas, gyönyörű időben rendezett idénynyitó után Miskolc környékén folytatódik majd a bajnokság, három hét múlva.
A verseny végeredménye:
1. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 1:13:04,0 |
2. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | + 0:13,8 |
3. | ifj. Érdi/Csökő | Subaru Impreza WRC | + 1:20,2 |
4. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | + 2:48,0 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI A8 | + 3:09,0 |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi N4 | + 6:05,7 |
7. | Trencsényi/ Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | + 6:06,5 |
8. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | + 6:10,4 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Kőváry/Szentiványi | Renault Clio R3 |
A6 | Németh/Béres | Citroën C2 R2 |
A5 | Alaxay/Bora | Suzuki Swift |
S1600 | Ollé/Czakó | Suzuki Swift S1600 |
N4 | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 |
N3 | Ábrahám/Tóth | Honda Civic Type R |
N2 | Magyar/Budai | Suzuki Swift |
H10 | Gerencsér/Kőszegi | Ford Escort RS Cosworth |
H9 | Csépe/Tóth | Lada VFTS |
A bajnokság állása:
1. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 25 pont |
2. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | 20 pont |
3. | ifj. Érdi/Csökő | Subaru Impreza WRC | 17 pont |
4. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | 15 pont |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI A8 | 13 pont |
6. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi N4 | 11 pont |
7. | Trencsényi/ Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | 10 pont |
8. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | 9 pont |