A verseny az Aston Martin szerint a lehető legjobb tesztelése az idei Genfi Autószalonon bemutatott V12-es Vantage strapabíróságának. A volán mögött különböző vezető beosztású mérnökök mellett ott lesz Dr. Ulrich Bez, a cég vezérigazgatója is. Nagy a tét, hiszen az Aston eddig mindegyik nürburgringi versenyén célba tudott érni. Állításuk szerint a megmérettetésre szánt V12-es Vantage-en - ahogy korábbi hasonló modelljeiken - csak keveset változtattak. Érintetlen maradt a motorháztető alatt található hatliteres, 510 lóerős motor, ám szükségszerűen beépítették a bukócsöveket és emellett áthangolták a felfüggesztést is, valamint csökkentették a tömeget. Hajtáslánca és karosszériája azonban érintetlenül maradt a négykerekűnek. Ezek mellett ugyancsak apró módosítás, hogy az Aston abroncsait szállító Pirelli különleges P Zero Circuit Racing elnevezésű versenyautókra szánt slick gumijait adja az eseményre.
A V12-es Vantage mellett elrajtol a 24 órás nürburgringi versenyt 2006-ban teljesítő, "Rose" becenévre hallgató V8-as Vantage is. Rose volt az első modell, amellyel a britek különböző hosszútávú, megbízhatósági versenyeken indultak, és azóta ez a modell már további további három huszonnégy órás versenyt tudott befejezni. Időközben Rose 32 ezer kilométert teljesített versenypályákon, és a britek reményei szerint a május 23-án kezdődő nürburgringi 24 órás versenyen hozzá tud ezekhez majd tenni.