Úgy tűnik, Loeb komolyan veszi azt a tervét, mely szerint idén az összes futamot megnyeri. Egyelőre ötből ötnél tart
Vasárnap négy rövidebb gyorsasági, és a szuperspeciál szerepelt a programban, papírforma szerint így nem nagyon változhatott volna a sorrend. Az élet azonban felülírta a valószínűnek látszó befutót, Latvala autója már az első szakaszon elromlott. Egy ugrató után elnémult a Focus WRC, elment a benzinnyomás. A finn mindent megpróbált a hiba elhárítására, végül újraindította az autó elektronikus rendszerét, és tudta folytatni a versenyt - csak addigra eltelt nyolc perc. Hiába vigyázott annyira két napig autójára a Ford második számú pilótája, a dobogós helyről ezzel le kellett mondania. A gyorsaságit Loeb nyerte, aki nem lazított, mert tudta jól, hogy egy defekt vagy bármilyen apró probléma gyorsan eltüntetheti egy perces előnyét.
Latvala a hetedik helyig esett vissza, s ennek talán az így harmadikká előlépő Petter Solberg örülhetett a legjobban. Nem sokáig élvezhette a hat pontot érő pozíciót, a következő pályán a Xsara WRC is elromlott, neki is az üzemanyagellátása ment tönkre. A hétvégén a lelkét kitevő versenyző navigátorával nekiesett hogy megjavítsa a kocsit, de nem jártak sikerrel. Ami neki bánat volt, bátyjának szerencse, Henning örökölte öccsétől a harmadik helyet. Ezen a szakaszon is a két Citroën volt a leggyorsabb, Loeb-Sordo sorrendben.
Matthew Wilson nagyon megbízhatóan szerepel az utóbbi időben, ez is hozzájárul a Stobart remek helyzetéhez a gyártók közt. Alig pár ponttal maradnak le a gyári Ford csapat mögött
A hétralévő két pályán már az óvatosság volt a jelszó, aki eddig eljutott, már nem szeretett volna kiesni. Intő példa volt a mezőny számára Latvala és Petter Solberg esete, ennek megfelelően senki sem kockáztatott, "minden mindegy" alapon épp a fordos finn futotta mindkét szakaszon a legjobb időt. A szuperspeciál volt már csak hátra, de még ekkor is volt, akit balszerencse ért: Ogier - aki szombaton egyszer már kiesett - autójának az önindítója romlott el, emiatt a fiatal pilóta a hetedikről a kilencedik helyre esett vissza.
Loeb simán nyert Argentínában is, és hibátlan mérleggel vezeti a bajnokságot, közeledve a féltávhoz. Sordo második helyével átvette ugyanezt a pozíciót a kieső Hirvonentől összetettben is. Henning Solberg lett a harmadik, negyediknek az így élete legjobbját elérő Villagra érkezett, akit sokáig éltettek szurkolói. Wilson nem túlságosan örült az ötödik helynek, szeretett volna eggyel feljebb lépni, de nem sikerült neki. Latvala annak örülhet, hogy három ponttal térhet vissza Európába, és hogy ezúttal sértetlenül vitte célbe a Focust. A sok kieső miatt a hetedik hely - igaz, 23 perces hátránnyal - egy PWRC-s autónak jutott, a kategóriát nyerő Al-Attiyahnak. Nyolcadik, ezzel egy világbajnoki pont büszke tulajdonosa pedig a helyi Marrchetto, aki csak ezen a futamon indult el Lancer Evojával. A Citroën a kettős győzelemmel nagyon elhúzott a gyártóknál, toronymagasan vezetik a tabellát.
Villagra a helyi hős, élete legjobb eredményét érte el a negyedik hellyel. Több százezer néző szurkolt neki a három nap során
A már említett katari Al-Attiyah győzött PWRC-ben Ligato és Arai előtt, Mayer Gáborék az utolsó, de három pontot érő hatodik helyen értek be, így összesen már négy egységnél tartanak. A JWRC mindhárom résztvevője célba ért, Kosciuszko győzelmével összetettben is átvette a vezetést.
A sorozat visszaköltözik az öreg kontinensre, a következő futam Szardínia szigetén lesz, négy hét múlva.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:57:40,3 |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:13,1 |
3. | H.Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +4:04,1 |
4. | Villagra/Perez Companc | Ford Focus RS WRC | +5:59,7 |
5. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | +6:10,9 |
6. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +9:50,0 |
7. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | +23:11,6 |
8. | Marrchetto/Diaz | Mitsubishi Lancer Evo IX | +23:34,3 |
PWRC:
1. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | 4:20:51,9 |
2. | Ligato/Garcia | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:12,9 |
3. | Arai/MacNeall | Subaru Impreza | +6:26,0 |
... | |||
6. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza | +42:04,4 |
JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 4:42:28,8 |
2. | Burkart/Kölbach | Suzuki Swift S1600 | +1:21,8 |
3. | Bettega/Scattolin | Renault Clio S1600 | +6:53,2 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 50 pont |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 31 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | 30 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC '08 | 20 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 14 |
6. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | 12 |
7. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | 9 |
8. | Villagra/Perez Companc | Ford Focus RS WRC | 9 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 82 pont |
2. | BP Ford Abu Dhabi Rally Team | 43 |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 37 |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 13 |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 12 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 23 pont |
2. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | 21 |
3. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 20 |
... | |||
11. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza | 4 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 28 pont |
2. | Burkart/Kolbach | Suzuki Swift S1600 | 24 |
3. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 18 |