A teljes hétvégén mintegy 235 ezer néző izgulhatta végig a Nürburgring eddigi leggyorsabb 24-órás versenyét. A Manthey Racing csapat 3933 futott kilométerével saját 2006-os rekordját javította meg további 101 kilométerrel. Timo Bernhard és Marcel Tiemann az első pilóták, akik immár négy egymást követő alkalommal diadalmaskodtak az Eifel-vidék klasszikus hosszútávú versenyén. Tiemann eddig ötször állhatott itt fel a dobogó legfelső fokára, ami a 24 órás viadal eddigi legsikeresebb pilótájává avatja őt.
Kattintson a képre, galéria nyílik az [origo] tudósítójának hangulatképeiből
Mindössze néhány órával a futam vége előtt a Nürburgringen még igazi szenzáció lógott a levegőben: a Phoenix Racing csapat Marc Basseng, Mike Rockenfeller és Frank Stippler alkotta legénysége közel 17 órán keresztül vezette a mezőnyt a 99-es rajtszámú Audi R8 LMS volánja mögött. A versenygép azonban 11 óra 21 perckor, a híres "Karussell" visszafordító kanyarban haladva, erőátviteli probléma miatt elveszítette első helyét. A jobb hátsó felfüggesztés kerékagy-eleme illetve a féltengely cseréjét követően azonban a három német pilóta hat kör hátránnyal ugyan, ám folytatta a versenyt, s végül az ötödik helyet szerezték meg. Összességében hét Porsche, két Audi és egy BMW Z4 M végzett az első tíz helyezett között.
A futam mindjárt az első szakaszában valóságos krimiként indult. Marc Lieb közel egy teljes órán át az első rajtkockából indult Dirk Adorf szépségdíjas Ford GT-je szélárnyékában autózott. Lieb előtt csupán akkor vált szabaddá a pálya, amikor Adorf egy lassúbb autó lekörözésekor kipördült a fűbe és visszaesett. Az előző évi győztes a Porsche 911 GT3 RSR volánja mögött egészen a hajnali órákig izgalmas párharcot vívott a leggyorsabb Audival. Mivel a szabályok a nagyobb teljesítményű R8 LMS számára 20 literrel nagyobb üzemanyag-tartályt engedélyeznek, az Audi minden tankolást megelőzően egy-egy körrel tovább a pályán maradhatott. "Ezt ellensúlyozandó, óriási kockázatot vállalva, az egyik gyors 'kvalifikációs' kört a másik után kellett futnunk, hogy tarthassuk a tempót" - nyilatkozott Timo Bernhard eddigi legnehezebb 24 órás futamáról. "Csupán az utolsó órákban autózhattunk némileg óvatosabban, amikor az Audi műszaki problémák miatt már lemaradt" - tette hozzá Marc Lieb. Romain Dumas szerint mindenekelőtt egyetlen tényező bizonyult döntőnek az eredmény szempontjából: "Pilótanégyesünk minden tagja mindvégig sikerrel tudta tartani e rendkívül gyors verseny tempóját, mégpedig a legkisebb hiba nélkül."
Olaf Manthey csapatfőnök számára a sorozatban aratott négy győzelem közül ez a legkedvesebb: "A csapatomra és a pilótáimra egyaránt rendkívül büszke lehetek. Timo, Marc, Romain és Marcel kvartettjénél jobb gárdát el sem tudtam volna képzelni e 24 órás viadalra. Richard, Wolf, Emmanuel és Dirk a 911 GT3 Cup S volánjánál szintén kiváló teljesítményt nyújtott. Sajnálom, hogy a féltengely cseréje miatt 24 percet veszítettünk, különben minden bizonnyal kettős győzelmet ünnepelhetnénk."
Hartmut Kristen, a Porsche versenyigazgatója elégedetten nyilatkozott a Porsche-csapatok teljesítményéről: "Ügyfeleink e futamon a 911 GT3 RSR, a 911 GT3 Cup S és a 911 GT3 Cup formájában a Porsche Motorsport három különböző aktuális versenyautójával is rajthoz álltak, s mindhárom egyaránt rendkívül gyorsnak és megbízhatónak bizonyult. A Manthey Racing mellett jókívánságaim fejezném ki az összes többi Porsche-csapat számára is, akik a maguk kategóriáiban egyaránt kiváló munkát végeztek. Noha az üzemanyag-tartályok új szabályzása egyértelműen hátrányosan érinti a Porsche-csapatokat, a Manthey-legénység immár negyedik alkalommal diadalmaskodhatott. Mindez azonban mit sem változtat a tényen, hogy a szabályzat e helyütt javításra szorul, elvégre nem a legtakarékosabb autóknak kellene a leghosszabb időt tankolással a bokszban tölteniük."
"E verseny az Audi R8 LMS a világ leghosszabb versenypályáján tartott, végső tartóssági tesztjének szerepét is betöltötte" - fejtette ki Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. "Sikerrel igazoltuk, hogy új GT3 versenyautónk abszolút versenyképes az ügyfélsport területén. A 97-es rajtszámú Audi R8 LMS a rendkívül nagy tempó ellenére is teljesen problémamentesen futotta végig a versenyt."
Tizenkettedik helyezésével Frank Biela, Marcel Fässler, Emanuele Pirro és Hans-Joachim Stuck a 98-as rajtszámú Audi R8 LMS-szel csupán kevéssel maradt ki az első tízből. A Phoenix csapat egységét mindjárt a futam elején egy stop-and-go büntetéssel sújtották, ami három percükbe került, majd az éjszaka folyamán a kormányszervo-berendezés szivárgó hűtőjét kellett kicserélni, ami újabb 30 percet vett igénybe. Vasárnap délelőttre a 98-as rajtszámú autó ismét az első hat közé jutott fel, ám ekkor sebességváltó-csere miatt kényszerült a boxba.
Különösen balszerencsésnek bizonyult a másik Abt autó, Mattias Ekström, Timo Scheider és Marco Werner autóját ugyanis mindjárt a rajtnál eltalálták hátulról, aminek következtében jelentősen roncsolódott a jobb oldali kipufogócső. Röviddel ezt követően a motor is leállt, s a szerelők csak széles körű, intenzív hibakeresést követően találták meg azt a sérült csatlakozást, amely rövidzárlatot okozva a teljes CAN-BUS hálózatot túlterhelte.
Ekström, Scheider és Werner a 166. helyről még egészen a 23. helyig felküzdötte magát, noha éjszaka egy üzemanyag-ellátási probléma miatt a Nordschleifén másodszor is megállt alattuk az autó, majd a szerelőknek a jobb hátsó felfüggesztésen is dolgozniuk kellett.
"Részletesen elemezni fogjuk a három másik autón felmerült problémákat, s az eredményt az R8 LMS idén ősztől a kereskedőhöz érkező végső változatában már feltétlen figyelembe kívánjuk venni" - hangsúlyozta Dr. Wolfgang Ullrich. "Az mindenesetre már egyértelmű, hogy igen jó alapokra építkezhetünk."
Összesített eredmények:
1. Bernhard/Lieb/Dumas/Tiemann Porsche 911 GT3 RSR (155 kör)
2. Abt/Hemroulle/Kaffer/Luhr Audi R8 LMS (154)
3. Collard/Henzler/Lietz/Werner Porsche GT3 Cup S (152)
4. Alzen/Bert/Arnold/Mies Porsche 911 GT3 Cup (150)
5. Basseng/Fässler/Rockenfeller/Stippler Audi R8 LMS (149)
6. Schmitz/Abbelen/Althoff/Heyer Porsche 911 GT3 (149)
7. Kräling/Gindorf/Scharmach/Holzer Porsche 911 GT3 Cup (149)
8. Bermes/Kainz/Schmickler/Bergmeister Porsche 911 GT3 Cup S (148)
9. Quinn/Quinn/Baird/Denyer Porsche 911 GT3 RSR (146)
10. Adams/Ludwig/Meier/Grossmann BMW Z4 M Coupé (145)