Nagy kár érte, mert a Forma-1-es szakkommentátor a baj előtt körönként 15-20 másodpercet adott az előtte álló norvég versenyzőnek, így két körön belül visszavehettük volna a vezetést a dízel kategóriában. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autó pont a Nordschleife egyik olyan pontján állt meg, ahol kialakítottak megállásra alkalmas területet.
A 25,4 kilométeres pályán egyébként mindössze öt ilyen pont van, és a szabályok is csak innen engedik elvontatni az autókat a bokszba. Ha pár száz méterrel odébb lett volna a kiállási pont, akkor Wéber elmondása szerint már esélye sem lett volna odáig elérni, mivel a BMW 120d pont egy meredek és hosszú emelkedő előtt adta meg magát, amire már nem tudott volna felhajtani a lelassuló autó. A domborzati viszonyok miatt a csapatrádió sem működött, ezért ha Wéber nem visz magával egy mobiltelefont pont hasonló esetekre, akkor sokkal több időt is veszthettek volna. Így nagyjából 1:40 óra hátrányt jelentett a műszaki hiba a versenyben - ez azt jelenti, hogy jelenleg csak a kategória ötödik helyén haladnak. Halvány esély még van a negyedik helyezett elkapására, de ehhez némi szerencse is szükséges lesz.
Délután fél kettőkor Vida János halad jó tempóban a pályán tíz perc körüli köröket autózva, 108 megtett kör után az összetett állás 58. helyét foglalja el a BMW Team Hungary with EfficientDynamics. A délután négyig tartó versenyt valószínűleg Palik László fogja befejezni a magyarok közül.