Walter az első, versenyben megtett köre után a bokszba is begurult, ahol a szerelők leszedték az akkusarukat, majd újraindították a BMW 120d-t. Elektronikai gondoknál sokszor megoldást jelent az újraindítás, de úgy tűnik, most nem úszták meg ennyivel. Amikor a pályára visszatért, pont az abszolút első helyen haladó Ford GT és a Manthey-féle Porsche elé került, de a gyorsabb autóval versenyzők gond nélkül kikerülték.
A legvalószínűbbnek azt tűnt, hogy a generátor nem működik megfelelően, ezért nincs elegendő feszültség az autóban. Walter a csapatrádióban elmondta, hogy a blokkolásgátló sem működik, ezért más vezetési stílust kell felvennie, mint amit az pálya rizikósabb szakaszain az edzéseken begyakorolt. Két körrel később újra kijött a bokszba, ahol kicserélték az akkumulátort, most úgy tűnik, végre felvehette a rendes versenytempót, ami nagyjából 10 perces köröket jelent. Jelenleg megfelelő sebességgel köröz a Nordschleifén, de a kategóriatársakhoz képest a hátránya egy teljes kör.
Szerencsére egy ilyen hosszútávú viadalon ekkora hátrányt elméletileg be lehet hozni - könnyen előfordulhat, hogy a vetélytársaknak is lesznek később problémáik. Az abszolút verseny első helyén öt kör után még a Ford GT állt, de az utóbbi három nürburgringi 24 órás verseny győztese, a Manthey-féle Porsche 911 RSR szinte a lökhárítóján autózik, bármikor megelőzheti.