Pénteken a verőfényes napsütésben megrendezett kvalifikáción a kategória ötödik helyét jelentő időeredményt Walter Csaba érte el, de a csapat többi versenyzője, Vida János, Wéber Gábor és Palik László is megtett két-két kört a 25,4 kilométeres pályán. Szerencsére a csütörtöki esős edzésen előjött elektronikai problémákat péntekre kijavította a BMW 120d versenyeztetéséért felelős Schubert Motorsport, így egy tökéletesen felkészített autóval gurulhattak ki a pályára a magyarok. Vida szerint beváltak a csapat tanácsadójának, a sokszoros magyar gyorsasági bajnok Cserkuti József tanácsai, aki az autó futómű- és szárnybeállítások mellett a csapat taktikáját is meghatározza a holnapi versenyre.
Egyedül Palik Lászlónak gyűlt meg a baja a keményre beállított, és ezért a kanyarokban kissé izgágán viselkedő autóval, amit a némileg gyengébb edzésideje is igazolt, egy ilyen nehéz viadalon viszont minden megtett kör rengeteg tapasztalatot jelent, így vélhetően holnap ő is gyorsulni fog. Elképzelhető, hogy a biztosabb célba érés miatt valamennyit lágyítanak majd a hátsó felfüggesztéseken éjszaka, hogy féktávokon nyugodtabban viselkedjen a versenyautó, igaz, ez pár tizedet vagy akár másodpercet is jelenthet majd körönként.
Jelenleg úgy áll, hogy a magyarok a második bolyban kezdhetik majd meg az egy napig tartó száguldást; a versenyt Walter Csaba kezdi majd, akinek talán a legtöbb tapasztalata van a nemzetközi pályaversenyzésről. Walter tavaly megnyerte a hazai gyorsasági bajnokságot egy Porsche 911-essel, idén pedig a félgyári Alpina csapattal versenyez a nemzetközi GT3 kategóriában egy 500 lóerőnél is erősebb B6-ossal.
A szombaton délután négykor kezdődő 24 órás versenyen a tervek szerint 11 körönként váltották volna egymást, ami nagyjából két órás intervallumokat jelent, de ma kiderült, hogy a 120d tankjának mérete a viszonylag kedvező (20 l/100 km) fogyasztás ellenére is csak 10 és fél kört engedélyez, így az eredetileg tervezettnél valószínűleg eggyel többször kell majd kiállniuk a bokszba. Minden alkalommal lesz kerékcsere is, de például fékbetétet egyáltalán nem kell cserélni a 24 óra alatt. Az ülés alakját különböző szivacsokkal az aktuális versenyzőhöz kell majd igazítani, mert két órát kényelmetlen üléshelyzetben másképp lehetetlen lenne versenytempóban kibírni a különböző alkatú versenyzőknek. Este a pilótacserét gyakorolták a Schubert-bokszban a magyarok, a kezdeti nehézségek után már úgy tűnik, hogy a tankoláshoz szükséges 1 perc 20 másodperc alatt végrehajtható a művelet. Optimistán várják a rajtot, mert nem jósolnak esőt a meteorológusok a holnapi verseny nappali szakaszára. Ez persze még változhat, mert a Nürburgring különleges mikroklímája olyat is képes produkálni, hogy a pálya egyik részében szakad az eső, a másikban pedig hétágra süt a nap.