A Nordschleife mára már az egyik legrégebbi, de mindenképpen a legnagyobb hagyományokkal bíró versenypálya. 1925-ben kezdték el építeni az Eiffel-hegységben elhelyezkedő kört, 1927-re készült el, akkor rendezték az első versenyt. A Forma-1-es világbajnokság 1951-től használta a pályát, akkor még sokkal kevésbé figyeltek oda a biztonságra.
Csak a sima aszfaltcsík volt meg, se szalagkorlát, se bukótér. Az évek alatt aztán egyre több biztonsági berendezés épült be a pályába, de Niki Lauda 1976-os balesete rávilágított, hogy ez a pálya az F1 számára nem elég biztonságos.
A régi aszfaltcsíkon ekkor rendeztek utoljára versenyt, de nem sokkal később a pálya egy részét átalakították egy F1-es pályának. 1984-ben rendezték az új, rövidebb pályán az első F1-es futamot, amely azóta is különböző néven szerepel a versenynaptárban. Az évek alatt folyamatosan modernizálták, így mára az egyik legjobb F1-es pálya. Idén adják át az új szabadidő- és üzleti központot, amely a célegyenes mellett épülő hatalmas tribün egy része lett.
Az F1-esek már nem használják a Nordschleifét, de a DTM még a kilencvenes években is rendezett rajta futamot. Egészen elképesztő látvány volt, hogy az akkori legmodernebb túraautók milyen félelmetes tempóban közlekedtek a pályán.
Napjainkban már a VLN hosszútávú bajnokság futamait rendezik itt, rendszerint kétszáznál is több indulóval. Az év fénypontja mégis a 24 órás verseny, amelyre az összes német gyártó és a rajongók is külön készülnek.