Tanulmányként tavaly decemberben, Bolognában mutatkozott be a Volkswagen Scirocco sportváltozata, a Studie R. Ugyanezt az R betűt kapta a most leleplezett szériaváltozat is, amely a Golf GTI V módosított motorját kapta, a blokk új turbófeltöltőt és töltőlevegő-hűtőt kapott. Teljesítménye 265 lóerőre, legnagyobb nyomatéka 350 Nm-re ugrott, egyébként pedig azért választotta a VW a régebbi motort az EA888 kódjelű új kétliteres helyett, hogy így is csökkenteni tudja a fejlesztési költségeket.
Valószínű, hogy a még fejlesztési fázisban lévő Golf R is ugyanezt a motort kapja majd, a 3,2 literes, 250 lóerős V6-os így hamarosan nyugdíjba vonulhat. Hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik a blokkhoz, de felárért a duplakuplungos DSG is rendelhető. Eltérően a többi R modelltől, a sportos Scirocco nem kapott összkerékhajtást, a Volkswagen mérnökei a súly lehető legalacsonyabban tartása végett mondtak le a rendszerről. Így a kupé 6,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra (DSG-vel 6,4), végsebessége a szabványos 250 km/óra.
Sportosabb, alacsonyabb felfüggesztéseket kapott az autó, a féktárcsák elöl 345, hátul 310 milliméter átmérőjűek, nem maradhatott ki a legfrissebb Golf GTI-ből ismert elektronikus XDS differenciálmű sem. A karosszéria-csomag végül nem lett olyan agresszív, mint a tanulmányé, de az új lökhárítókkal, hűtőráccsal, LED-es nappali fényekkel és sötétített hátsó lámpaburákkal így is látványosan különbözik a hagyományos változatoktól. Új 18 colos felniken ül a kupé, de 19-esek is rendelhetőek. Az utastérben sportülések, háromküllős, R logós sportkormány és minimálisan átalakított műszerek várják a tulajdonosokat, akik ősztől kereshetik a Scirocco R-t a szalonokban.