Az ötajtós kupénak szánt, lapos tetejű autó a kupé és a kabrió A5 után a harmadik A5-variáns lehet és, ha minden igaz, sokban hasonlít majd a Detroitban bemutatott Sportback tanulmányra. Hogy könnyebb legyen elképzelni, pontosan hogyan nézhet ki az autó az ingolstadtiak azt az A4 szedánnal hasonlították össze. Adataik szerint az a5 Sportback 36 mm-rel alacsonyabb az A4-nél, míg tengelytávja 2 mm-rel hosszabb, 2 810 milliméteres. Praktikus kialakításának köszönhetően az autó 480 literes csomagtartóval bír, amely majdnem akkora, mint az A4 kombi változatának. Ráadásul az autó szállítókapacitása a hátsó ülések lehajtásával 980 literesig növelhető.
A Sportback belsejéről annyit lehet tudni, hogy bár valószínűleg nem sokban különbözik az A5 és A4 utasterétől, a kocsiban különálló ülések lesznek. Emellett az Audi azt is ígéri, hogy minden egyes utasnak annyi láb- és fejtere lesz, mintha csak egy A4 szedánban ülne.
Megjelenésekor az autóhoz két benzines és három dízeles lesz majd rendelhető. Az előbbiek közül az egyik egy kétliteres 211 lóerős és 350 Nm-es csúcsnyomatékú TFSI, míg a másik egy hathengeres 3,2 literes 265 lóerős motor, amellyel az Audi quattro összkerék-hajtású rendszerét kapcsolják össze. A dízel erőforrások közül a legvisszafogottabb egy kétliteres 170 lóerős TDI motor, amelyez egy hatfokozatú manuális váltó és automata elindító és leállító rendszer dukál. Ennél erősebb egy 2,7 literes 190 lóerős turbódízel motor, míg a legizmosabb a háromliteres hathengeres 240 lóerős quattróval ellátott motor. Ezek csúcsnyomatéka egyébként 350, 400 és 500 nm-es lesz.
A kocsi várhatóan már szeptemberben a szalonokba kerül, a legolcsóbb változatért körülbelül 36 ezer eurót kell majd kifizetni. Az Audinál azt is elárulták, hogy várhatóan jövőre az A5 Sportback egy újabb, a többinél olcsóbb változatát is piacra dobják majd, de arról még nem tudni, hogy abban a kocsiban milyen motor lehet.