A három prototípus, amely az új technológiának, valamint a tulajdonosok felhasználási, töltési szokásainak megismerését segítheti, mind dízel-elektromos Volvo V70-es. Ezeknek az orrában található a szintetikus üzemanyaggal is működőképes, szupertiszta Euro6-os üzemű dízelmotor, míg az elektromotort és 11,3 kWh-s lítium-ion akkumulátort hátul helyezték el. Ennek töltése összesen öt órát vesz igénybe a háztartási csatlakozón keresztül, de akkor is töltődnek, amikor a sofőr fékezi az autót. Bár a svédek kiemelték, hogy a végleges autók természetesen sokban különböznek majd a jelenlegi tanulmányoktól, azok fontosak a különböző piaci kívánalmakhoz szabott szériaautók kifejlesztésben.
A svéd energiavállalat, a Vattenfall és a Volvo már 2007 óta dolgoznak közösen konnektoros hibridek fejlesztésén, így mostani megállapodásuk nem az első. Az energiaipari cég az otthoni gyorstöltés különböző módozatait teszteli majd, és megvizsgálja, milyen lehetőségek vannak elektromos töltőállomások kialakítására és üzemeltetésére a közterületeken. A Volvo szerint az új hibridek drágábbak lesznek egy hagyományos dízelautónál, ám fogyasztásuk körülbelül csak egyharmada lesz azokénak.