Herczigék Subarujának leszakadt a csomagtérfedele. A megoldást néhány méter ragasztószalag jelentette
A péntek éjszakába nyúló, két gyorsaságit tartalmazó első nap után mindössze hat szombati szakasz jelentette a Veszprém-rali hátralévő részét. A csapatok elég fáradtak voltak, hiszen az indult legkorábban -az élmezőny-, aki előző nap legkésőbb végzett.
A pályák helyenként sarasak voltak, ez sokakat megtréfált. Legjobban a bajnokságot vezető, 1-es rajtszámmal induló Herczig kezdett, bár három fő vetélytársa (Spitzmüller, Turán, Turi) szorosan a nyomában voltak. Az első gyorsasági eredménye előrevetítette, hogy ez a négyes fogja eldönteni a győzelem sorsát, mégpedig igen nagy csatában. Az országos értékelésben szereplők közt Asi-Janika-Szabó Gergő meccs volt kibontakozóban, előbbi tudott legközelebb kerülni a WRC-khez. A második szakaszon Spitzmüller visszavágott, és a vezetést is átvette. Herczig Norbert lecsúszott az útról, az utat szegélyező cserjés pedig beleakadt az Impreza méretes hátsó szárnyába, és letépte azt csomagtartóstul. Turánék fékproblémával küszködtek, a célban már alig tudtak lassítani, a beíróban kicsit neki is koccantak Spiciéknek. Érdiék kiestek, a Subaru WRC váltójából eltűnt a 4., 5., és a 6. fokozat.
Spitzmüller győzelmével bejelentkezett a címvédésre. Izgalmas lesz a bajnokság hátralévő része
A félórás szervizelési lehetőség után újabb két szakasznak vágott neki a mezőny, a változatosság kedvéért az elsőn a megjavított autóval szárnyaló Turán érte el a legjobb időt. A vezető négyes mögött Asi futott be, de öröme nem tartott sokáig, mert a Lancer Evo motorja a következő pályán megadta magát. Szépen fogyott a mezőny, Szijjék és Tobakék is kiestek. A második kör végére, a két utolsó gyorsasági előtt Spitzmüllerék előnye kezdett megnyugtatóvá válni, mögötte viszont Turi, Herczig és Turán tizedekre álltak egymástól. Az országos értékelést Janika uralta, Elek és Pethő előtt. A kétkerék-hajtásúak között Ollé-Bútor párharc jellemezte a napot, többször oda-vissza előzték egymást, attól függően, hogy épp melyikük kapott defektet, vagy romlott el a kocsija.
Az utolsó előtti gyorsaságin Spitzmüller döntésre akarta vinni a dolgot, és autózott egy első időt. Turi is magára talált, megelőzte Turánt, és már a második helyen állt. A záró szakaszon még Herczig is megelőzte a Peugeot 307 WRC-t, így az élen Spitzmüller-Turi-Herczig-Turán sorrend alakult ki. Abszolút ötödik, s ezzel az országos bajnoki futam győztese Janika lett, mögötte Pethő, Elek és Osváth értek a célba. Bútor Róberték végül nyerték a kategóriájukat, a következő versenyen pedig már egy S1600-as C2-vel vesznek részt. A kisebb kategóriákban is alaposan megfogyatkozott a mezőny, kiemelkedő eredményt ért el Zagyva Lajos, aki N2-es autóval a komplett N3-as kategóriát is legyőzte.
A Veszprém ralik hírhedten defektveszélyes pályái ezúttal is szedték áldozataikat
Győzelmével Spiztmüller két pontra megközelítette összetettben Herczigéket, míg a harmadik hely új tulajdonosa Turán Frigyes.
A másodosztály soha nem látott gyér mezőnnyel, 15 autóval képviseltette magát. A 11 célba érkező autó közül Medveczék voltak a leggyorsabbak, Lancer Evo VI-osukkal. Folytatás négy hét múlva, a Mecsekben, ismét aszfalton.
A verseny végeredménye:
(A dőlt betűvel jelzett párosok az országos értékelésbe számítanak.)
1. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | 1:11:48,0 |
2. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | WRC | +13,0 |
3. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | +21,8 |
4. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | +23,9 |
5. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | +3:28,0 |
6. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +4:18,9 |
7. | Elek/Fejes | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +4:28,5 |
8. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +5:35,9 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Pintér/Földesi | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Puskádi/Csányi | Honda Civic R3 |
A6 | Bútor/Tóth | Citroen C2R2 Max |
A5 | Alaxay/Bolla | Suzuki Swift |
S1600 | Ollé/Czakó | Suzuki Swift S1600 |
N4 | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 |
N3 | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTI |
N2 | Zagyva/Tisch | Suzuki Swift |
H10 | Mucsina/Csoór | Toyota Celica GT4 |
H9 | Kozma/Bereczky | Lada VFTS |
A nyílt bajnokság állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 71 |
2. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | 69 |
3. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 41 |
4. | ifj. Érdi/Csökő | Subaru Impreza WRC | WRC | 34 |
5. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | WRC | 31 |
6. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | 30 |