Egyelőre Herczigéknek csak a hátát nézhetik a többiek. Veszprémben kiderül, hogy murván ki a leggyorsabb
A zsúfolt szezonkezdet után - hat hét alatt három futamot bonyolítottak le, aszfalton - némi lélegzetvételhez jutottak a csapatok, másfél hónap állt rendelkezésükre, hogy kipihenjék a fáradalmakat. Az erőre szükségük lesz, hiszen a szezon legnehezebb versenye, a Veszprém Rali következik.
Szokatlan módon másfél napra korlátozódik a száguldás, ráadásul péntek délután csupán a szuperspeciált teljesíti a mezőny, igaz azt kétszer. Szombaton lesz az igazi verseny, ahol hat hosszú gyorsaságin dől el, hogy ki nyeri a ralit. A lőtéren kijelölt pályákba már sokaknak beletörött a foguk az utóbbi esztendőkben, a rossz minőségű utak mellett ugratók és sziklák fokozzák a viadal keménységét. Könnyen lehet defektet kapni, s akár egy kilyukadt abroncson is múlhat a végső sorrend, hiszen nagyon szoros az élmezőny.
Az eddigi három futamon a nyílt értékelésben - ahol a WRC-k és az A8-as autók mennek - a Herczig/Baranyai páros szerepelt a legjobban, két futamgyőzelemmel, és egy második hellyel. Az 1-es rajtszám kötelezi őket, autójuk, a 2005-ös Impreza WRC pedig már látott hasonló pályákat, az olasz csapat két éve az Akropolisz Ralira adta bérbe ugyanezt a kocsit. Spitzmüllerék állnak a második helyen, tavaly ők nyertek Veszprémben, ráadásul a Mitsubishi Lancer WRC-nek nagyon fekszik a murva. Mi más lehetne a címvédő duó célja, mint a győzelem, illetve az összetettbeli lemaradás lefaragása. Turán Frigyesnek is ugyanez a terve a félelmetesen erős Peugeot 307 WRC-vel. Nem lenne meglepetés, ha ők győznének, persze ehhez az is kell, hogy a balszerencse (árokba csúszás, defekt, műszaki hiba, ezek mind előfordultak már velük idén) ezúttal elkerülje a párost. A bajnokságba csak az előző futamon kapcsolódott be, de csúcstechnikával autózik, nem mellesleg szélvészgyors pilóta Turi Tamás, ő az, aki a végső győzelemre esélyesek számát négyre emeli. A 2007-es fejlesztésű Subarut egy hosszú teszt során állították be a dobálós pályákra. WRC-vel indul még az ifj. Érdi/Csökő, illetve a Borsi/Diebel egység is, valamint a nevezési listán szerepel a Budai Team két királykategóriás gépe is: az Impreza WRC-t Michna Ottó, a Corollát pedig Maricsek Miklós kormányozza majd.
A Peugeot 307 WRC általában remekül bírja a durva utakat, erre a képességére a lőtéren nagy szükség lesz
Az A8-as mezőnyben egyelőre 100%-os Hideg Krisztián, az Evo VI-os Mitsubishi remekül teljesít idén is. Sokan próbálják meg őket majd megszorongatni, de ha nem lesz gondjuk, alighanem ők viszik haza ezúttal is a legnagyobb serleget.
Szép csatára van kilátás az országos értékelésben induló párosok között is. A legnagyobb esélyes a pályáktól nem messze élő Asi, aki óriásit esett az előző futamon. A Lancer Evo IX-est újjáépítették, de egyelőre oda a bajnoki elsőség, a győzelem szinte kötelező számára. Nem lesz könnyű dolga, hiszen itt lesz ifj. Tóth János is, aki az utóbbi esztendőkben megszokott S2000-es Peugeot 207-tel száll ringbe. Mindenki Janikája hagyományosa jó a murvás pályákon, de az ő feladata sem egyszerű, hiszen Asin kívül a bajnokságot vezető Hadik, illetve az N4-es mezőny jónéhány remek pilótája szeretne minél több ponttal hazatérni a futam befejeztével. Ahogy lenni szokott, majd kéttucatnyian neveztek a kategóriába. Köztük van a romániai pontvadászatot vezető Szabó Gergő is, aki még nem biztos hogy el is indul, de ha igen, a győzelemért hajt majd.
Szlovákiai totálkárja után újjáépült autóval indul Asi. A számára hazainak számító futamon az országos értékelésben ő a favorit
A kétkerékhajtásúak nagyon komoly ellenfelet kaptak a visszatérő Bútor Róbert személyében. Az idei versenyeken eddig csupán előfutóként induló fiatalember kapott egy remek lehetőséget a Citroëntől, újjáalakult a régi sikergárda, Veszprémben egy C2R2 Max-szal indulnak. Ez az S1600-as autónál gyengébb, de ezt a modellt kívánja népszerűsíteni a gyártó, továbbá ezzel is győzelmi esélyes a kategória többszörös bajnoka. (A következő, mecseki futamtól egyébként már az S1600-as autóval indul Bútor.) Ollé Sándor lehet a legnagyobb ellenfele Veszprémben, aki eddig mindhárom futamot megnyerte.
A kisebb géposztályokban is szép számmal akadt nevező, a teljes lista 90 tagot számlál. Köztük van a "H" csoport, illetve az osztrák Volvo kupa is, ahol a régi nagy 740-es és 940-es típusokkal teljesítik majd a nehéz pályákat. Előfutóként a lőtéren igen otthonosan mozgó tereprali autók is indulnak, látványosságban tehát nem lesz hiány. Veszprémben szóhoz jut a másodosztály is, ők szombaton négy szakaszon döntik el, hogy ki a legjobb.
A nyílt bajnokság állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 57 |
2. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | 49 |
3. | ifj. Érdi/Csökő | Subaru/Skoda WRC | WRC | 34 |
4. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | 30 |
5. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 29 |
6. | Borsi/Diebel | Subaru Impreza WRC | WRC | 18 |
Az országos bajnokság állása
1. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 63 |
2. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 48 |
3. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 48 |
4. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 46 |
5. | Pethő/Rubóczky/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 44 |
6. | Balogh/Zentai | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 31 |