Minden előzetes hír arról szólt, hogy a Ferrari F450 néven mutatja be az F430 utódját a Frankfurti Autószalonon, az olaszok azonban csavartak egyet a történeten. Hivatalosan 458 Italia névre keresztelték az újdonságot, ezzel a radikális húzással is érzékeltetve, hogy itt nem csupán egy új generációról van szó, a friss modell teljesen új irányt is jelent.
Maradt a középmotoros elrendezés és a V8-as blokkról sem mondott le a Ferrari, a lökettérfogat azonban a névhez illően 4,5 literre nőtt. Ezzel 80 lóerős növekedést értek el a mérnökök, a korábbi 490 helyett 570 lóerős a 458 Italia. Hasonlóan az 599XX tanulmányhoz, a 458-ban is 9000/percig foroghat a motor, a legnagyobb nyomaték az F430 465-jéhez képest 540 Nm.
1380 kilós a Ferrari új sportkocsija, százra 3,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 325 km/óra. Hasonló autónál ugyan jelentéktelen, de a Ferrari nem feledkezett el a fogyasztás közléséről sem, a közvetlen befecskendezéses blokk 13,7 litert kér vegyes ciklusban, szén-dioxid-kibocsátása pedig 320 gramm kilométerenként.
Nemcsak a közvetlen befecskendezést, hanem a hétfokozatú duplakuplungos F1-váltót is átvette a Californiától a 458, de jelentősen továbbfejlesztette. A kabrióban 60 milliszekundumig tart egy váltás, a 458-ban ennél is rövidebb időre van szükség ehhez, a fokozatokat pedig rövidebbre vették.
Újdonság a multilink hátsó felfüggesztés, amely nagyobb stabilitást biztosít a 458-nak, hasonló szellemben módosították az F1-Trac menetstabilizáló rendszert is. Minden eddiginél jobb vezetési élményt ígér a 458, az F430-hoz képest 32 százalékkal lendületesebben lehet kigyorsítani a kanyarokból.
Az alumínium vázra épülő sportkocsi fejlesztésében Michael Schumacher is sokat segített a Ferrarinak, az első prototípusokkal szorgalmasan gyakorolt a hétszeres Forma-1-es világbajnok. Pininfarináék álmodták meg az autó kétségkívül újszerű formavilágát, a végső simítások elvégzéséhez a Ferrari Forma-1-es szélcsatornáját vették igénybe. Az F430-hoz képest teljesen új irányba indult el a 458, bőven használ az Enzo megoldásaiból, de a lágyan ívelt vonalak egy része a Mille Chili tanulmányra emlékeztet.
4527 milliméter hosszú, 1937 milliméter széles és 1213 milliméter magas a légbeömlőkkel gazdagon szórt új Ferrari, hátsó részét a három középen kivezetett kipufogóvég, illetve a látványos diffúzor uralja. Sajátos a hátsó lámpák kialakítása is, két kisméretű burát formáztak meg. Az első fényszórókban ledeket rejtettek el a dizájnerek, a tengelytáv 2650 milliméter.
Szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon lesz élőben először látható a 458, árával jócskán rálicitál majd elődjére. Kabinját a versenysport inspirálta, teljesen új kárpitokat, üléseket és kormánykereket dolgoztak ki, Schumacher a belső tér kialakításából is kivette a részét.