Egyszerű, sallangmentes, dobozos kivitelben hiányzik a báj a Fiestából
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ha már olyan jól belejöttem a fiestázásba, megnyertem a lehetőséget, hogy az áruszállító verziót is elhozhassam a Fordtól. Olyan autó ez, amely esetében minden kolléga hirtelen átmegy nagyon előzékenybe: tessék, vidd csak, biztosan kelleni fog a hétvégére, és még utána is, a visszahozatallal sem kell sietni. Nekünk éppen jól jött, bár megbeszéltünk egy fuvart egy szülinapi kerti partira, még jó, hogy indulás előtt azért eszünkbe jutott: ebben a kocsiban bizony csak egy üléssor van a szokásos kettő helyett. Mehettünk sajáttal.
Divatosnak divatos, furgonként nem lehet túl komolyan venni
Fontos történet ez, nálam ugyanis abszolút kérdőjeles ezeknek a modelleknek a létjogosultsága. Hasonlóan vagyok velük, mint Nógrádi kolléga a SUV-okkal - egyszerűen nem tudom hová tenni őket. Minek haszonjárművet csinálni egy (divatos) kisautóból? Ki veszi meg ezeket? Tudom, hogy vannak ilyenek, de nem értem, miért ilyesmit választanak: a műfaji sajátosságok miatt a rendelkezésre álló hely eleve korlátozott, trükközhetnek akárhogy a gyártók, kiszerelhetik az üléseket, jelentős helynövekedést nem fognak tudni elérni.
Akár egy mezei Fiesta is lehetne, ha csak a kabinból indulunk ki
Itt van például az ötajtós Fiesta. Korlátozottan ugyan, de családi autónak is használható, döntögetéssel 979 liternyi hely jut a csomagoknak. Azt várnánk, hogy ha már a furgonizálás kedvéért minden értelmes vonásától megszabadították a kocsit, legalább lényegesen nagyobb rakteret kapunk. És vajon kapunk? Nem. A Fiesta Van vonatkozó adata 1013 liter, 34 literrel több, pedig se hátsó ajtók, se plusz ülések. Ha nem elég 979 liter, fogalmam sincs, 1013 miért lehet az, nyilvánvalóan nem vagyok célcsoport, de az sem lehet véletlen, hogy normálisabb piacokon, például Németországban nem forgalmazzák a Fiesta Vant.
Hátsó ülések nincsenek, van viszont egyköbméteres raktér
Persze, az áfa visszaigényelhető. De csak ezért belemenni egy nem túl jó kompromisszumba, értelmetlen dolog, de megpróbálom elfogadni, hogy van olyan felhasználási mód, amely kisautónál nagyobb eszközt nem kíván, elszámolási szempontból mégis megéri vele játszani. Azért sem értem a Fiesta Vant, mert dobozossága miatt az eredeti modell összes bája hiányzik belőle, de legalább dísztárcsáival és fekete kilincseivel kellően funkcionális. Fehér színben a lehető legsemmilyenebb, bár még mindig nőies az autó. Amikor a fotózásnál a dobozok mellé álltam, rettentő éles volt a kontraszt: idegen tereptárgynak tűnt.