Úgy látja a Mercedes, hogy a gazdasági válság miatt változtatnia kell termékstratégiáján, a stuttgarti gyár a jövőben több kedvező árú modellel is megjelenne a piacon. Teljes sorozattá nőné ki magát például az új A-osztály, három- és ötajtós, négyajtós kupé, SUV és akár kabrió változatban is készülne, lefedve szinte a teljes piacot.
Különösen a fiatalabb korosztály körében lehetne vonzó a nyitott tetős A-osztály, az új célcsoport felé való nyitás tudatos a Mercedesnél: szeretne leszámolni a legkisebb modell nyugdíjas imidzsével. Ennek érdekében jelentős formai átalakulásra van szükség, az új A-osztálynak frissnek és fiatalosnak kell lennie, de ezt tudják a tervezőasztalok mellett ülők is.
Új alapokat kap az A-osztály, a Mercedes lemond az eddigi szendvics építésű módról, az utód így kellően lapos lehet ahhoz, hogy a fiatalok alternatívaként számoljanak vele. A leendő, tető nélküli A-osztály az Audi A3, illetve a BMW 1 kabrió ellenfele lesz.