2008-ban mutatta be a BMW a 7-es sorozatból készült ActiveHybrid tanulmányt, az X6-osból készített hasonló koncepció pedig 2007-es. Szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon mindkét modell szériaváltozata bemutatkozik a nagyközönségnek, várhatóan közös hajtáslánccal készülnek majd.
A 4,4 literes, duplaturbós, 407 lóerős és 600 Nm csúcsnyomatékú V8-as benzinmotorhoz a sebességváltó házában kapcsolódik egy elektromotor, teljesítménye 20 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 210 Nm.
Hasonlóan a Priushoz, a 7-es és az X6 hibrid is képes rövid távon kizárólag az elektromotorra támaszkodni, a hajtásból azonban inkább közösen veszi ki a részét a két blokk. Azt állítja a BMW, hogy a rendszerrel 10-15 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el a hagyományos modellekhez képest.
Bőven lesz tehát újdonság a bajor gyár standján, az új hibridek mellett ott lesz a hasonló koncepciójú zöld sportkocsi, az EfficientDynamics Vision, illetve az 5 GT és az új X1. Ez lesz az első alkalom, hogy a BMW mindhárom márkája, azaz a Mini és a Rolls-Royce is megjelenik egyazon kiállításon.