Többször is győzőtt már a Mecsekben Turi Tamás. A Subaru új futóművet kapott, amely remélhetőleg illik majd a pályákhoz
Tavaly késő ősszel rendezték a Mecsek Ralit, 2009-ben azonban nyár derekán zajlik a patinás verseny. Az időpont változása, no meg a bajnoki címekért folyó éles küzdelem is hozzájárulnak a fokozott érdeklődéshez.
A pályák mindegyike ismerős lehet a versenyzőknek korábbi esztendőkből. Péntek este a pláza parkolójában kijelölt szlalompályán indul a műsor, bár ez a szakasz még nem számít bele az értékelésbe. A szombati kilenc, valamint a vasárnapi négy gyorsaságin talán már csukott szemmel is végigtalálnak a pilóták, annyit versenyeztek rajta. Az árpádtetői szakaszt egy lakodalom miatt kellett lerövidíteni - ezt is megértük.
A nyílt értékelés résztvevői érdekeltek leginkább az abszolút győzelemben, közülük is négyen pályázhatnak a végső sikerre a legnagyobb eséllyel. A bajnokságot még mindig - igaz már csak két ponttal - Herczigék vezetik. A legutóbbi, veszprémi futamot nyerő Spitzmüller/Kazár kettős már itt szeretné átvenni a vezetést. 2006-ban épp a Mecsek Ralin estek óriásit, ám tavaly ugyanitt nyerték meg a bajnokságot. A részeredmények alapján sokszor a leggyorsabb, ám valami malőr miatt rendre visszaeső Turán is könnyen győzhet Pécsett, mindenesetre a pilóta és a Peugeot 307 WRC bombaformában van, erről a Budai Várban is meggyőződhettek a Formula-1-es Magyar Nagydíj előtti show nézői. Rajtuk kívül Turi Tamás érhet oda a végén, a közönség egyik legnagyobb kedvence egyre jobban összebarátkozik a Subaru WRC-vel. Ifj. Érdi ezúttal nem Csökő Zoltánnal indul, hiszen ő hátsérüléssel bajlódik, de az Impreza WRC maradt a legutóbb használt, 2003-as autó. Az A8-as kategóriában egyszerű a képlet: ha Hideg Krisztián célba ér, vetélytársai nem nagyon tudják megszorongatni, viszont ha nem, többen is pályázhatnak az első helyre.
Turánék is az esélyesek között. A versenyző kedvenc futama a pécsi, az autó pedig kirobbanó erőben van
Ugyanez az ábra az országos értékelésben is, itt Asi az, aki vagy győz, vagy nulla ponttal zárja a hétvégét. Mivel ez utóbbi idén már kétszer is megtörtént, alaposan össze kell szednie magát, mert a bajnokságban elhúztak tőle a többiek. Hadik vezet, Pethő, Osváth és Trencsényi előtt, köztük a korábbi futamokhoz hasonlóan tizedekre menő csatára van kilátás. A S1600-as kategóriába visszatér Bútor Róbert, méghozzá egy nagyon ütőképes Citroën C2-essel. Ő ezzel az autóval akár a győzelemért is küzdhet, a mecseki pályák nagyon fekszenek a gépnek.
A nyári időpont miatt kevesebb az esélye a csapadéknak, de nem árt figyelembe venni, hogy a Mecsek Ralikon hagyományosan minden évben akad egy-két esős gyorsasági. Ez még tovább fokozhatja az izgalmakat, melyekből alighanem alaposan kijut a hétvégén.
A nyílt értékelés állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | 71 |
2. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 69 |
3. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | 41 |
4. | ifj. Érdi/Csökő | Subaru Impreza WRC | 34 |
5. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | 31 |
6. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | 30 |
Az országos értékelés állása:
1. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | 70 |
2. | Pethő/Rubóczky | Mitsubishi Lancer Evo IX | 66 |
3. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 62 |
4. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 62 |
5. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | 48 |
6. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | 45 |