Két csapat is komoly tervekkel utazott a hagyományos Pikes Peak hegyiversenyre, a Marcus Grönholmmal felálló Olsberg Motor Sports és a Mach2 Racing is lehetségesnek tartotta, hogy tíz percen belülre kerül a húsz kilométeres pályán. Csakhogy az időjárási körülmények nem tették lehetővé a csúcsdöntést, bár az eddigi rekorder Tadzsima Nobuhiro ezúttal is kitett magáért, alaposan preparált, 885 lóerős Suzuki SX4-esével 15 másodperccel maradt le a tízperces határtól. Az 1120 kilogrammos versenyautónak persze semmi köze az utcai autóhoz, csak a műanyag karosszériaelemek hasonlítanak kissé a "mi autónkhoz".
Az Olsberg csapat két Fiestával is próbálkozott, de nem volt szerencséje: a csapat társtulajdonosa és a négyszeres svéd ralibajnok Andreas Eriksson az Engineer's Cornerben kisodródott, és nem is ért célba. Grönholm 11:28-as idővel ért fel, de motorproblémákkal küzdött, a végére pedig a gumik sem bírták, az egyik abroncs szó szerint lángolt a célvonalnál.
Mark Rennison a vártnál sokkal szerényebben szerepelt a Mach2 1150 lóerős Ford RS200-asával, 12:11-et futott. Rhys Millen volt az egyetlen rekorder 520 lóerős Hyundai Genesis Coupe-jával, 12:09-es idejével új csúcsot állított fel a kétkerékhajtású autók között, annak ellenére, hogy váltóproblémákkal küzdött.