Teljes lett a Mégane család - Renault Mégane Grandtour és Scénic menetpróba

Vágólapra másolva!
Lassan már nem telik el úgy hét, hogy ne számoljunk be valamilyen Renault-újdonságról. Ez az év a Renault modellpalettájának a megújítása jegyében telik el, ami még egy hideg téli napon az új Mégane-nal indult el, majd sorra jöttek az új modellek.
Vágólapra másolva!

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Hazánkban nagyon sikeres volt az előző Mégane kombi. Az újtól is ezt várják
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az év eleji sajtótájékoztatón hallhattuk, hogy ez az év a Mégane éve lesz, minden Mégane alapjaira épülő modellt lecserélnek. Már akkor bejelentették, hogy nem lesz limuzin változat, így az ötajtós és a háromajtós mellé csak a kombi hiányzott. És persze a Scénic.

Először a hosszabb, Grand Scénic verzió mutatkozott be, amelynek a nemzetközi és a hazai bemutatóján is ott voltunk. Nem sokkal később érkezett a másik családhoz tartozó kicsit bolondos divatautó, a Kangoo Be Bop, és ugyanezen az eseményen a Clio modellfrissített változatáról is lehullt a lepel. Már ezen a sajtótájékoztatón láthattuk a Scénicet és a Mégane kombit, de csak június végén került sor a hivatalos menetpróbára. Alig két hét telt el, és már hazánkban van mindkét modell, ezzel teljessé vált a Mégane család.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Kicsit sportkombis megjelenésű lett a Mégane Grandtour - menet közben részben igazolja a benyomást


Ezekről a modellekről már annyit írtunk, hogy korábbi cikkeinkből szinte minden kiderül. A Mégane Grandtour gyakorlatilag ugyanaz az autó, mint a sima Mégane, a motorválaszték és a felszereltség is azonos. A kombi természetesen nagyobb, mint az öt- és háromajtós; 62 milliméterrel hosszabb a tengelytávja - ami elsősorban a hátsó lábtér nagyságának növekedéséből érződik -, a kocsi teljes hossza elődjénél alig hat centiméterrel nagyobb. Csomagtartója normál állapotban 524 literes, az ülések ledöntésével az érték akár 1600 literre is növelhető.

Más szenzációról nem igazán lehet beszámolni, így az ár maradt az egyetlen újdonság. Itt sincs nagy meglepetés, hiszen már a nemzetközi menetpróba után megírtuk, hogy körülbelül 150 ezer forinttal lesz drágább, mint az ötajtós. Jelentem, ötvenezer forintot tévedtünk, hiszen kereken kétszázezer forint a különbség az azonos felszereltségű ötajtós és kombi között. A Grandtourból a legolcsóbb változat 4,19 millió forint, de egy jobban felszerelt Expression 110 lovas 1,6-ossal 4,5 millióról indul. Az árlista másik végén a 6,5 milliós dízel, automataváltós verzió áll, amely először ebben mutatkozik be, de a Mégane család többi tagjában is rendelhető lesz.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Mindent lehajtogatva 1600 literesre bővíthető a csomagtér. Kár, hogy az ülések lépcsőt képeznek a raktérben


A Scénic legnagyobb újdonsága minden bizonnyal az volt, hogy elsőként a hosszított változat mutatkozott be. A hazai bemutatón már mindent elmondtunk az autó újdonságairól, most annyi történt, hogy megérkezett a 22 centiméterrel rövidebb változat is. Ez is egy nagyon sikeres modell a Renault történetében, emiatt ettől is sokat várnak.

Ez a modell is nagyobb, mint az elődje, a Grand változatnál azonban pontosan annyival rövidebb, hogy itt már nem lehet hétüléses megoldást kérni. Öt ülés van, a hátsó üléssor viszont mozgatható. Ennek függvényében a csomagtartó mérete is 437 és 522 liter között változhat, vagyis körülbelül a sima Mégane és a kombi verzió között helyezkedik el a térfogat. Az ára mégis egy kicsit a Grandtour fölé pozícionálja, bár az ötvenezer forintos felárat nem említhetjük komoly tételként. Az azonos felszereltségű ötüléses Grand változatnál azonban 150 ezer forinttal olcsóbb, ami szintén nem nagy különbség. Ha a Grandot hétülésesként kérjük, még 150 ezret kell ráfizetni, vagyis 300 ezer forinttal drágább egy jobban kihasználható nagyobb Scénic.

Fotó: Koncz Dávid [origo]

A sima Scénic 22 centiméterrel rövidebb a Grand változatnál, de 150 ezerrel olcsóbb is

Természetesen a Scénic és a Mégane Grandtour esetében is érvényes, hogy aki Renault Crédit finanszírozással vásárolja meg a modelleket, akkor 400 ezer forint kedvezményt kap, miközben a garancia is felugrik 5 évre vagy 100 kilométerre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!