A bajnokságot vezető Herczig/Baranyai páros a negyedik helyről várhatja a folytatást
Sem a nézők, sem a versenyzők tetszését nem nyerte el a Veszprém-rali nyitó napja. A királyszentistváni szinkronpályán fordított sorrendben, párosával indultak az autók, és kétszer teljesítették a négykilométeres pályát. Bár kora délután megkezdődött a verseny - nagyjából lehetetlenné téve a drukkolást annak, aki a hét utolsó munkanapján még dolgozott -, annyira elhúzódott, hogy az utolsó húsz páros már sötétben teljesítette a távot.
A publikum nagy része nem is tartott ki hat órán át, pedig a WRC-k a végén következtek. Ráadásul a pálya addigra annyira tönkrement, hogy a kijárt nyomban futó autók alja végig leért. Többen is panaszkodtak, hogy szinte fáj nekik az olykor több tízmilliós technikákat tönkretenni, és hogy ezen a rövid szakaszon többet kapnak az autók, mint az amúgy hírhedten kemény Veszprém-környéki pályákon majd másnap.
Janika kemény ellenfele lesz a bajnoki éllovasoknak. Az S2000-es Peugeot 207 murván is nagyon gyors
Az már csak fokozta a helyzetet, hogy az ünnepélyes rajt a belvárosban a két gyorsasági után volt, így az élmezőny éjjel 11 óra körül haladt át a dobogón. A nyolc kilométert egyébként Turi Tamás tette meg a leggyorsabban, legfőbb riválisai, Spitzmüller, Turán és Herczig előtt. Az országos értékelés legjobbja Krózser volt, megelőzve a végső győzelemre is esélyes Szabó Gergőt és ifj. Tóth Jánost. Asi kímélte az autót, jócskán lemaradt. A kétkerék-hajtásúak különversenyét a visszatérő Bútor Róbert nyerte.
Egyes csapatok kezdeményezték, hogy a nem egyenlő feltételek - a mezőny nagy része világosban, míg az alacsony rajtszámmal indulók sötétben teljesítették a távot -, valamint a minősíthetetlen út miatt vegyék ki az értékelésből a pénteki részt. Szombaton hat hosszú szakasz vár a mezőnyre, és este véget is ér a másfél napos Veszprém-rali.
A verseny állása két gyorsasági után:
1. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | WRC | 6:31,3 |
2. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | +2,7 |
3. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | +5,7 |
4. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | +6,0 |
5. | Krózser/Buholcz | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +14,0 |
6. | Zambelly/Dobos | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +14,0 |