- Csupán egy ponttal vagy lemaradva a francia párostól a bajnokságban. Harcba szállsz az első helyért?
- Természetesen, eddig is komoly harcba voltunk, néha ők vezetik a bajnokságot, néha én. Szerencsére a számomra legnehezebb francia versenyen már túl vagyunk, és csak egypontos előnyt tudtak elérni. Remélem, a jövő héten Brnóban ismét fordítani tudok, utána majd meglátjuk, hogy Valencia kinek fekszik jobban.
- A brnói pálya meglehetősen technikás. Hogy boldogulsz vele?
- Szerencsére volt alkalmunk Brnóban tesztelni egy napot. Én szeretem a technikás pályákat, az egyik kedvencem, Mugello is ilyen, ahol az első versenyemet nyertem. A brnói pálya, ha lehet, még jobb, mert nincsenek benne gyors, bevállalós kanyarok, ezért sokkal inkább a vezetési tudás számít. Azt hiszem, sikerült megtalálni a teszt folyamán a jó beállításokat, és a cseh csapattól származó információkból kiindulva nagyon jó időket futottunk. Remélem, ez majd a versenyen is visszaigazolódik.
- A cseh pálya van legközelebb az idei versenyhelyszínek közül Magyarországhoz. Mennyi hazai szurkolóra számítasz?
- Már eddig is sokan jelezték, hogy kilátogatnak a versenyre, és a fő szponzoromnak, az Infinitynek is itt van a központja. Biztos vagyok benne, hogy néhány száz magyar szurkoló elkísér, de aki nem tud eljönni, élőben láthat a Sport Klub csatornán.
- Nekem úgy tűnik, hogy a csapat egyre jobban megtalálja az Ferrarik beállításait. Belülről érezhető ez? Könnyebb esetleg terelni az autót a pályán?
- Ez egy nagyon hosszú, sok kitartást igénylő munka. Én is nagyon sokat tanultam az elmúlt másfél évben, és a csapat is sokat fejlődött. Tavaly valahol ott kezdtük, hogy az első kerékdőlést próbáljuk meg állítani, ez mostanra már nagyon sokismeretlenes egyenletté bővült. A mai tudásunk szerint hat-nyolc paramétert változtatgatunk folyamatosan a futóművön, de még van néhány, amit a későbbiekben fel kell venni a listára, és ki kell tapasztalni.
És ekkor jön a neheze, mert próbáld meg tíz különböző paraméter (kerékdőlés, kerékösszetartás, magasság, puha-kemény rugó stb.) rengeteg beállítási lehetősége közül megtalálni az ideálist. Ehhez rengetek tesztre, tapasztalatra, munkára van szükség, és soha nem érsz a végére. Nézd meg a Forma 1-et! Sokszor a profi csapatok, amelyek évtizedek óta versenyeznek, nem találják meg az megfelelő beállítást egy-egy pályára. Mindentől függetlenül, nagyon sokat fejlődtünk, de hosszú még az út.
- Az idei szezonban eddig melyik pálya tetszett a legjobban, illetve melyik versenyed volt a legnehezebb?
- Idén nem igazán volt könnyű verseny. Az első, monzai versenyen még mehettem volna felszabadultan, mert annak még nem volt tétje, vagy legalábbis nem tudtam, hogy lesz, de itt egész hétvégén zuhogott az eső. Monza után elkezdődött a taktikai harc is. Már nem csak az volt a cél, hogy a lehető legjobb helyen fejezzem be a versenyt, hanem álladóan figyelni kellett a versenytársakat, és be kellett hozni az autót a célba. Többször megelégedtem egy második-harmadik hellyel, csak azért, mert egy előzés mindig kockázattal jár, és a bajnokságban a körülöttem lévők a versenyben már mögöttem voltak.
A legnehezebb verseny mindenképpen a francia volt, mivel itt a nagy ellenfelek végig előttem voltak, és csak egy cél lehetett: a lehető leggyorsabban menni, és a lehető legközelebb kerülni hozzájuk.
- A hátralévő hat futamon csapattársad, Spitzmüller Csaba is felveszi a kesztyűt. Van utasítás a Warm Up Racingtől a kettőtök közötti versenyzéssel kapcsolatban?
- Nem, nincs csapatutasítás. Majd meglátjuk a versenyen, de nagyon jó barátságban vagyunk a Csabával, és remélem, együtt még eredményesebbek leszünk a versenyen.
Az [origo] Ferrari Challenge rovata a Warm Up Racinggel együttműködésben készül.