Régóta tervezgeti a Bugatti, hogy a népszerű Veyron sportkocsi mellett használhatóbb modellt, egy négyajtós kupét is piacra dob. Eddig csak az előkészületekről hallottunk, ám egy privát rendezvényen a Bugatti most lerántotta a leplet az első tanulmányról is, amelyet 16 C Galibier névre keresztelt.
Kiválasztott ügyfelek, a Bugatti megfogalmazása szerint "véleményformálók" láthatták először az autót a cég molsheimi központjában, a tanulmány egyelőre messze van a sorozatgyártástól, a "következő néhány évben" foghatnak hozzá elkészítéséhez. Nevében a Tour de France egyik szakaszára utal, a Galibier a kerékpáros körverseny egyik legnehezebb kaptatója.
Az új Bugatti formavilágát a híres Type 57 Atlantique ihlette, ennek ellenére nehezen is tagadhatnák le a tervezők, hogy a nyolc kipufogóvéggel díszített hátsó rész megformálása előtt túl sokáig nézegették a Porsche Panamerát. Előre a hagyományos Bugatti-hűtőrács került, diszkrét, ledes fényszórókkal.
Kézzel készült karbonszálas elemekből készült a karosszéria, a fényezés kéttónusú: a központi rész sötétkék, az ajtók és az első sárvédő viszont polírozott krómhatást kelt. Bent a lehető legegyszerűbb megoldást alkalmazták a mérnökök, két központi műszer és egy elegáns LCD-kijelző maradt az elegáns kabinban.
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A motorháztető alá a 16 hengeres, nyolcliteres motor került, amely ezúttal etanollal is képes működni. Teljesítményét egyes hírek szerint visszafogták kicsit, a limuzinban a Veyron 1001 lóereje helyett be kell érni 800-zal. Egyelőre nem tudni, hogy a Bugatti a Frankfurti Autószalonon is kiállítja-e az újdonságot.