A korábbi, nem túl jó minőségű kémfotók után végre gyári fotók is megjelentek a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Puntóról, amelynek a neve is változik: a jövőben nem Grande Punto, hanem Punto Evo néven kerül forgalomba. Az olasz formatervezők alaposan átrajzolták az autó elejét, újjak a lámpák, a lökhárító és a légbeömlők formája, így könnyedén ki lehet majd szúrni a felfrissített változatot. A beltérben új kárpitok és egy kissé átalakított műszerfal várja az utasokat, forradalmi újdonságra azonban ne számítson senki.
Motorházteteje alá új erőforrásokat is kapott a Punto Evo: ez az 1,3 literes Multijet motor második generációját és egy 1,4 literes MultiAir nevű benzinmotort jelent. Ezen utóbbi, először az Alfa MiTóban mutatkozott be erőforrás lényege, hogy a szívószelepeket elektrohidraulikus rendszer vezérli a vezérműtengelytől függetlenül folyamatosan változtatva a hengerekbe jutó levegő mennyiségét. Ezzel a motorral a Punto Evo állítólag 10 százalékkal erősebb, csúcsnyomatéka 15 százalékkal nagyobb, míg fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása 10 százalékkal alacsonyabb egy hagyományos 1,4 literes benzinmotorhoz képest. Az új 1,3 literes Multijet közös nyomócsöves technológiájának hála két százalékkal jobb fogyasztással és emissziós mutatókkal bír.