A sajtóanyag szerint a Vengát csak Európában fogják árusítani, és a gyártása is az öreg kontinensen, a szlovákiai Zsolnán folyik majd 2010 első felétől.
Meglehetősen tetszetős karosszériát álmodtak a négy méternél alig hosszabb Vengának a Kia németországi tervezőstúdiójában, az orr-rész egy kicsit a Ford S-Maxra hasonlít, és mintha a hátsó lámpákat is láttam volna már az Audi Q7-esen. Sebaj, érzékkel dolgozták össze a részleteket, az ajtók aljába nyomott háromszög pedig ügyesen töri meg a nagy lemezfelület egyhangúságát. Viszonylag kicsik az oldalablakok, ezt viszont azzal ellensúlyozza az autó, hogy rendelhető lesz hozzá üveg panorámatető is. A műszerfal a többi Kiából ismert alkatrészek kavalkádja, a kormány a Soulból, a váltóbot pedig a frissített Cee'd-ből származik, és a műszerek is árnyékoló csövek mélyén ülnek. Továbbra sem az igényes műanyagok és bőrök használata miatt fogjuk szeretni a Kiákat, de a formák jók, és a kidolgozás is rendben lévőnek tűnt Frankfurtban.
Elöljáróban azt ígérték, hogy a Venga helykínálata eléri majd az egy kategóriával nagyobb, kompakt autók szintjét, amit az üléspróba után én is igazolhatok. Nemcsak a fejtér, de a magasra tett ülések miatt a lábtér is hatalmas, még a második sorban is. De nem is ez a legmegdöbbentőbb, hanem a csomagtartó mérete: alaphelyzetben 440 literes, ha pedig a padló alatti rekeszt is beleszámoljuk, és a hátsó üléseket előretoljuk, akkor már 570 literrel lehet gazdálkodni. Természetesen a hátsó ülések lehajthatóak, ekkor már 1253 liter fér a Vengába, ami ugyan elmarad a Citroën C3 Picasso 1555 literétől, de még így sem kevés. Az utastér is elég jól variálható, a 60/40 arányban osztott hátsó pad 130 mm-es sínen tologatható, ez ma már természetes a hasonló, egyterű családi autóknál.
A Vengában mutatkozik majd be az új generációs 1,4 literes dízelmotor, 75 és 90 lóerővel, és a modellfrissített Cee'd-ből már ismert új 1,6-os dízelek is elérhetőek lesznek hozzá. Az 1,4-es benzinmotor papíron 90 lóerőt tud, azonban azt már a Cee'd menetpróbán is észleltük, hogy valójában ugyanaz, mint a régi 109 lóerős, tehát elég lehet a kis karosszériához. Kevesen fogják választani itthon a 125 lóerős 1,6-ost, ha igen, akkor valószínűleg azért, mert csak ehhez lesz kapható a Kia négyfokozatú automatikus váltója. Minden motorhoz rendelhető lesz a motorleállító start-stop rendszer, az ISG, viszont kérdéses, mennyien fognak érte 100 ezer forintot kiadni. Szerencsére a hétéves garancia a Vengához is járni fog, aminek feltétele, hogy addig mindig márkaszervizbe kell majd vinni az autót.