Először a 2006-os Párizsi Autószalonon jelentették be a Phantom kistestvérének érkezését, majd a 2009-es Genfi Autószalonon mutatták be 200EX néven koncepcióautóként. A hivatalos fotókat elnézve viszont szembetűnő, hogy a 200EX tanulmány és a gyártásra érett Ghost között nincs jelentős különbség. Az új jövevény legfontosabb feladata, hogy vevőket szipkázzon el nagy vetélytársától, a Bentley Continental Flying Spurtól.
Az 5,4 méter hosszú Ghost külsejét egyértelműen a Phantom ihlette. A hűtőmaszk, a hátsó lökhárító, a 83 fokban, hátrafelé nyíló "hintóajtók", és a LED-es hátsó lámpák mind-mind a Phantomról lehetnek ismerősek, de a Ghost laposabb és rövidebb, bár kevésbé karakteres formájú.
A Phantomtól eltérően a bébi-Rolls vásárlói megrendelhetik az "ezüstös bársony" fantázianevű kéttónusú festést, mely ezüst hűtőmaszkot, motorháztetőt és szélvédőkeretet jelent.
Nincs nagy különbség a korábban bemutatott tanulmányautó formájához képest
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nem meglepő módon a Ghost belseje is hasonlóan fényűző, mint a Phantomé. A műszerfal kialakítása, a beltérben használt anyagok minősége mind-mind árulkodik a nyolcszámjegyű árcéduláról. Négy különálló, masszírozó, fűthető-szellőztethető ülés vagy kanapészerű "lounge" hátsó üléssor is rendelhető az autóhoz, kinek-kinek saját szájíze szerint. Minden utas külön állíthatja be a kívánt hőmérsékletet a négyzónás klímaberendezésen, a rendszer a napfény melegítő hatását is figyelembe veszi.
83 fokos szögben nyílnak a hátsó hintóajtók
A Ghost 400 mm-rel rövidebb a Phantomnál, a beltér mérete viszont nem lett sokkal kisebb, állítják a Rolls-Royce emberei. Az acélból készült karosszériaelemek alatt az új 7-es BMW hosszított tengelytávú padlólemeze található, és nem a Phantom drága, térhálós alumíniumváza. A Ghost első futóműve kettős-keresztlengőkarokon, míg a hátsó multi-link felfüggesztésen nyugszik, kiegészítve légrugózással és elektromosan állítható csillapítással. Állítólag a légrugózás annyira érzékeny, hogy már azt is észleli, hogy a hátsó utas melyik oldalon ül, és ehhez hangolja a rugózást. Az új légrugózás kiegészült egy terepjárókból ismert extrával, melynek segítségével a hasmagasságot 25 mm-rel lehet növelni illetve csökkenteni.
Legalább húsz napig tart egy Ghost elkészítése. Az autót kézzel szerelik össze
"A legnagyobb kihívást számunkra az okozta, hogy miként tartsuk meg a Rolls-Royce-okra jellemző kényelmet, de egy időben a Ghost által nyújtott vezetési élmény legyen dinamikus, modern, sőt a legjobb a gyár történetében" - nyilatkozta Helmut Riedl műszaki igazgató.
Gyári videón a Ghost
Az 5399 mm hosszú, 2435 kilogramm tömegű limuzin jó menetteljesítményeiről egy vadonatúj fejlesztésű, 570 lóerős, 6,6 literes, ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V12-es gondoskodik, a BMW 760i erőforrásának közeli rokona. Garancia a jó vezethetőségre, hogy a 780 Nm-es csúcsnyomaték már egészen 1500-as fordulatszámtól a vezető rendelkezésére áll. A bődületes erőt egy nyolcfokozatú ZF automata váltó a hátsó kerekeken keresztül juttatja el az útra.
A Ghostot feltehetően többször vezeti majd a tulajdonosa, mint a Phantomot
A limuzin gyorsulása 0-ról 100 km/órás sebességre sportautókat megszégyenítő 4,9 másodperc, és a lendületet az elektromosan, 250 km/órában leszabályozott elektronika töri meg. Gyári adatok alapján az átlagfogyasztása nem éri el a 13,6 litert 100 kilométeren, míg széndioxid-kibocsátása 317 g/km alatt marad a start-stop rendszernek köszönhetően. Felszereltség terén a Ghost állja a versenyt a legkorszerűbb luxuslimuzinokkal, van benne ugyanis távolságtartó tempomat, éjjellátó berendezés gyalogosfelismeréssel, automatikus távfénysegéd, kormányrezegtető sávváltás-asszisztens, három parkolókamera, és olyan kulcs nélküli rendszer, ami már az autó megközelítésekor kinyitja az ajtókat.
Olcsóbb, mint a jelenlegi Rolls-Royce-ok, de a puritán kifejezés nem alkalmazható
A Ghostról az idei Frankfurti Autószalonon rántják le a leplet, árusítása viszont csak az év végén kezdődik meg Európa-szerte. Ára adók nélkül előreláthatólag 165 ezer font, mai árfolyamon 51,5 millió forint lesz.